basijmalekashtar

فعالیتهای بسیج و بسجیان محله بوستان اصفهان

basijmalekashtar

فعالیتهای بسیج و بسجیان محله بوستان اصفهان

فعالیتها و نظرات و دیدگاههای بسیجیان محله بوستان اصفهان

کلمات کلیدی

۲۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

کارت پستال ۹۴ میلاد امام حسین, طرح مذهبی میلاد خجسته امام حسین (ع)عکس ولادت امام حسین (ع),کارت تبریک برای میلاد امام حسین و روز پاسدارکارت پستال ولادت امام حسین,عکس میلاد امام حسینمجموعه تصاویر تبریک میلاد امام حسین (ع), کارت پستال جدید میلاد امام حسینوالیپیپر ولادت امام حسین,کارت پستال ویژه ولادت امام حسینکارت پستال ۹۴ میلاد امام حسین, طرح مذهبی میلاد خجسته امام حسین (ع)عکس ولادت امام حسین (ع),کارت تبریک برای میلاد امام حسین و روز پاسدارکارت پستال ولادت امام حسین,عکس میلاد امام حسینمجموعه تصاویر تبریک میلاد امام حسین (ع), کارت پستال جدید میلاد امام حسینوالیپیپر ولادت امام حسین,کارت پستال ویژه ولادت امام حسینمجموعه تصاویر تبریک میلاد امام حسین (ع), کارت پستال جدید میلاد امام حسینکارت پستال ۹۴ میلاد امام حسین, طرح مذهبی میلاد خجسته امام حسین (ع)

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

این مقاله از وب سایت همراه اقتباس شده است که یک وب سایت اطلاع رسانی و آموزشی است

آشنایی با انجمن های گمنام 12 قدمی ترک اعتیاد

 

اهداف و انواع انجمن های گمنام 12 قدمی ترک اعتیاد

 انجمن های گمنام گروه هایی هستند که با هدف کمک به ترک اعتیاد و بهبودی از آن با استفاده از برنامه های ١٢ قدمی تشکیل می شوند. این مقاله حاوی اطلاعاتی در باره هدف و شیوۀ کار این انجمن های گمنام می باشد. همچنین توضیحاتی در خصوص انواع انجمن های گمنام، از جمله انجمن های مواد مصرفی، انجمن های رفتاری، و انجمن های اعضای خانواده نیز ارائه شده است.

 

  • اهداف انجمن های گمنام
  • انجمن های گمنام چه کارهایی را انجام نمی دهند
  • انواع انجمن های گمنام

 

انجمن های گمنام ١٢ قدمی سازمان هایی غیر انتفاعی و متشکل از افرادی هستند که زندگی آن ها تحت تاثیر بیماری اعتیاد قرار گرفته است ولی اکنون خواهان ترک اعتیاد و بهبودی از آن را دارند. در این انجمن ها جلساتی رایگان و محرمانه برگزار می شود که در آن ها معتادان به طور مرتب گرد هم می آیند تا با عمل کردن به برنامه های ١٢ قدمی از یکدیگر حمایت کرده و از بهبودی خود محافظت نمایند. در این جلسات معتادین با به اشتراک گذاشتن تجربه، نیرو و امید خود در راستای بهبودی از بیماری اعتیاد و با کارکرد گروهی ١٢ قدم، از یکدیگر در زمینه های احساسی، عملکردهای رفتاری و روحانی حمایت می کنند. تنها شرط عضویت در این جلسات تمایل به ترک اعتیاد و قطع مصرف مواد مخدر است.

 

این نوع انجمن ها در ابتدا برای کمک به افرادی که به بیماری الکلیسم مبتلا بودند تاسیس شدند، اما اکنون دامنه فعالیت آنان بسیار گسترش یافته و اعتیاد به انواع مختلف مواد مصرفی، و همچنین انواع اعتیادهای رفتاری را نیز دربر می گیرند. انجمن های گمنام با استفاده از برنامه های ١٢ قدمی به معتادان جهت رهایی از اعتیاد به مواد مخدر، اعتیادهای رفتاری و یا حتی مشکلات خانوادگی یاری می رسانند. این انجمن ها را می توان به قایق نجاتی تشبیه نمود که پس از غرق شدن کشتی به کار گرفته می شود. معتادان دست در دست یکدیگر می گذارند و با پارو زدن به سوی ساحل امن از طریق برنامۀ بهبودی دوازده قدم، زندگی خود را نجات می دهند.

 

اهداف انجمن های گمنام

ما معتادان با عضویت و مشارکتی فعالانه در انجمن های گمنام به یک سیستم حمایتی و ابزارهای متعددی مجهز می شویم که به کمک آن می توانیم طرز فکر و رفتارهایمان را تحول بخشیده و مسیر خود را به سمت بهبودی از انواع مختلف اعتیاد هموار کنیم. اهدافی که انجمن های گمنام دوازده قدمی برای دستیابی به آن تلاش می کنند، در زیر آورده شده است:

 

معتادان گمنام NA,انجمن های گمنام 12 قدمی ترک اعتیاد

 

١. امید و راه حل

هدف بنیادی و اصلی همه انجمن های گمنام نشان دادن این نکته است که امکان بهبودی از بیماری اعتیاد وجود دارد. معتادان در عذاب با مشاهده اینکه سایر معتادان راه حلی برای مشکل خود پیدا کرده و با کارکرد ١٢ قدم توانسته اند به طور روزانه در بهبودی به سر ببرند، امیدواری و شهامت لازم را به دست آورده و در می یابند که خود نیز قادر به انجام این کار هستند.

 

معتادانی که سالیان زیادی همواره با نامیدی و ترس از ترک اعتیاد زندگی کرده اند، با وارد شدن درانجمن های گمنام متوجه می شوند که بهبودی از اعتیاد کاری غیرممکن و منحصر به فرد نیست و افرادی که از این طریق بهبود یافته اند، به سادگی، تنها قدم ها را به صورت روزانه کارکرده اند. آنها به این دلیل که موفق به ساختن زندگی خود شده و امروز افراد سالم و موثری برای خود و جامعه خود هستند، برای ما یک منبع الهام و یک الگوی موفق به شمار می رند.

 

۲. همسانی و حمایت

کسانی که از بیماری اعتیاد رنج می برند به ندرت می توانند پشتیبانی و حمایتی را که انتظار دارند، از افراد عادی دریافت کنند؛ چراکه اکثر مردم درک صحیحی از بیماری اعتیاد ندارند. مردم عادی اطراف ما معتادان بیشتر اوقات از ما اجتناب نموده و ما را به باد تحقیر و انتقاد گرفته اند. ما معتادان اغلب به عنوان اشخاصی که اراده ی ضعیفی دارند دیده می شویم و دیگران نیز از این واقعیت که ما به یک بیماری مزمن مبتلا هستیم نا آگاه هستند و در مورد ما بنا بر رفتارمان قضاوت می کنند.

 

غالباً مردم نسبت به مبتلایان به سایر بیماری های مزمن مانند سرطان ، دلسوز و همدل هستند. اما فاجعۀ بیماری اعتیاد از آنجایی نشأت می گیرد که هیچ شناختی نسبت به آن وجود ندارد. معمولاًعکس العمل مردم در مواجهه با کسانی که به بیماری اعتیاد مبتلا هستند، بروز خشم و تحقیر است. با وجود چنین شرایطی ما معتادان برای دستیابی به بهبودی و حمایت به کجا باید برویم؟ درچه مکانی می توانیم با دیگران احساس برابری و همسانی کنیم؟ برای یافتن راه حلی برای مشکل اعتیادمان، بدون اینکه تحقیر و سرزنش شویم به کجا باید پناه ببریم؟ پاسخ همه این سوال ها انجمن های گمنام است که حمایت مورد نیاز ما معتادان را فراهم می کند.

 

ما در انجمن های گمنام، می توانیم به کمک یکدیگر از بند بیماری مشترک خود رها شویم و چگونگی بهبودی با کارکرد ١٢ قدم را تجربه کنیم. این زمانی است که ما جزئی از یک شبکۀ حمایت جمعی شده ایم؛ شبکه ای که اعتیاد را به عنوان یک بیماری می شناسد و ما را مجبور به پنهان شدن در پشت احساس شرم و گناه نخواهد کرد.

 

٣. عدم پیش داوری

در جلسات انجمن های گمنام ما مورد قضاوت دیگران قرار نمی گیریم، چون در میان کسانی خواهیم بود که مشکلاتی مشابه مشکل ما دارند. شنیدن هیچ موضوعی همراهان بهبودی ما در جلسات را متعجب نمی کند، چرا که آنها نیز بسیاری از وقایع و بدبختی هایی که ما داشته ایم را تجربه کرده اند.

 

در این گردهمایی ها متوجه می شویم که بسیاری از احساسات ما همانند ناامنی، ترس، و شرم، در سایر معتادان در بهبودی نیز وجود دارند و رفتار معتادگونۀ ما نیز مانند آنها روندهای مخرب و خاصی را دنبال می کند و چه بسا دیگران اعمالی به مراتب بدتر از ما را قبلأ انجام داده اند. همه ما از یک بیماری فکری، جسمی و روحی رنج می بریم.

 

این جنبۀ کلیدی انجمن ها ما را قادر می سازد تا صادقانه درمورد احساساتمان صحبت کرده و احتمالاً برای اولین بار در زندگی آن ها را با دیگران مطرح کنیم با شرکت در جلسات انجمن های گمنام، دیگر احساسات بد و ناخوشایند را در خودمان تلنبار نکرده و نیازی به مصرف مواد مخدر به منظورتسکین دردهای خود نخواهیم داشت. درعوض بابه اشتراک گذاری تجربیات وصحبت کردن با دیگران و گوش دادن به آنها، تسکین مورد نیاز خود را بدست می آوریم.

 

۴. مبارزه با انکار

با شرکت در جلسات انجمن های گمنام و شنیدن تجربیات سایر معتادان ما می توانیم در مورد اینکه آیا از بیماری اعتیاد رنج می بریم یا نه اطمینان حاصل کنیم. این کار به ما شهامت می دهد تا به مرور دیوار انکار خود را شکسته و واقعیت بیماری خود را بپذیریم. ما متوجه خواهیم شد که اعتیاد می تواند روی هرشخصی تأثیر بگذارد و تنها مختص به ما نیست.

 

افراد متفاوتی در جلسات انجمن های گمنام حضور خواهند داشت؛ آنهایی که ثروتمند و آنهایی که فقیرند، آنهایی که شاغل بوده و آنهایی که بیکارند، آنهایی که خانواده داشته و آنهایی که خانواده ای ندارند. هر کسی بدون توجه به نژاد، عقیده و یا مذهبی که دارد می تواند به بیماری اعتیاد مبتلا شود. ما نیز با علم به این موضوع می توانیم تسکین یافته و بپذیریم که یکی از همین افراد هستیم. ما از طریق حضور در این جلسات این واقعیت را کشف می کنیم که برای بیماری اعتیاد ما نیز راه حلی وجود دارد و بهبودی از اعتیاد امکان پذیر می باشد. آگاهی از این واقعیت به ما انگیزه و شهامت خواهد داد تا از انکار رها شده و به پاک شدن از اعتیاد تمایل پیدا کنیم و به سوی بهبودی گام برداریم.

 

٥. کاهش انزوا

اعتیاد بیماری انزوا طلبی است. این بیماری ما را از دیگران جدا کرده و ما را متقاعد می کند که این تنها ما هستیم که از چنین مشکلی رنج می بریم. انجمن های گمنام این شانس را به ما می دهند که عضوی از گروهی باشیم که به ما در راه دستیابی به هدف ترک اعتیاد و بهبودی یاری می رساند. در جلسات انجمن ها ما آگاه می شویم که تنها نبوده و تفاوتی با دیگر معتادانی که از همین نوع بیماری اعتیاد رنج می برند نداریم. و در نهایت توانایی آن را پیدا خواهیم کرد که با حمایت سایر معتادان در حال بهبودی از انزوا بیرون آمده و حرکت در مسیر بهبودی را آغاز کنیم.

 

٦. پیشگیری از لغزش

انجمن های گمنام ابزارها و منابع بیشماری را در اختیار ما معتادان قرار می دهند که از لغزش و مصرف دوباره مواد مخدر ما جلوگیری می کنند. قطعا زندگی کردن در پاکی و بدون مصرف مواد، با توجه به سالیان زیادی که با اعتیاد زندگی کرده ایم می تواند مشکل باشد. با این حال در انجمن های گمنام، ابزارها و حمایت های لازم برای برای دستیابی و حفظ یک زندگی پاک و عاری از اعتیاد در اختیار ما قرار داده می شود.

 

ما بسیاری از ابزارهایی که برای پیشگیری از لغزش در مسیر بهبودی به آن ها نیاز داریم را در جلسات انجمن های گمنام پیدا می کنیم. چرا که در این جلسات است که سایر معتادان در حال بهبودی به ما اطمینان می دهند که آنها نیز درگذشته با چنین شرایط سخت و وسوسه کننده ای روبه رو بوده اند و توانسته اند به طور موفقیت آمیز با استفاده از ابزار ١٢ قدم و اصول بهبودی، با آنها مقابله کنند.

 

در دوران بهبودی ممکن است ما به شدت وسوسه شویم که دوباره مواد مخدر مصرف کنیم. در چنین شرایطی دانستن اینکه دیگران نیز همین احساسات را تجربه نموده و بر آن غلبه کرده اند، به ما دلگرمی می دهد که در برابر چنین وسوسه هایی تسلیم نشویم. همچنین زمانی که شرایط روحی ما مساعد نیست و احتمال مصرف مجدد مواد مخدر وجود دارد، می توانیم به یک جلسه رفته و حداقل برای دو ساعتی که در جلسه هستیم، در امان باشیم.

 

درجلسات انجمن ها می توانیم با افرادی که وسوسه ما را درک می کنند و یا حتی افرادی که در شرایطی بدتر از ما قرار دارند صحبت کنیم. این کار مطمئناً باعث بهتر شدن حال ما شده و پس از آن ما برای ادامه دادن در مسیر بهبودی انگیزۀ بیشتری پیدا خواهیم کرد.

 

انجمن های گمنام به عنوان ابزاری برای جلوگیری از لغزش ما به کار گرفته شده و به ما یادآوری می کنند که مجدداً قربانی بیماری اعتیاد خود نشویم. ممکن است پس از اینکه مدتی را در بهبودی سپری کردیم، وسوسه و افکار معتادگونه ما را قانع کنند که این بار می توانیم بدون این که مشکلی به وجود بیاید دوباره مواد مخدر مصرف کنیم.

 

صدای بیماری اعتیاد به ما می گوید که این دفعه شرایط متفاوت خواهد بود واگر دوباره مواد مخدر مصرف کنیم این بار خواهیم دانست که چطور مصرف خودمان را کنترل کنیم. ولی با شرکت در جلسات انجمن های گمنام و گوش دادن به صحبت های کسانی که مجددا مصرف مواد را آغاز کرده اند و شنیدن بلاهایی که مجددا بر سرشان آمده است، از این توهم که ما معتاد نیستیم و یا می توانیم مصرفمان را کنترل کنیم رهایی یافته و با واقعیت بیماریمان رو به رو می شویم. سرگذشت و تجربیات دیگران پس از لغزش کردن، می تواند بهترین زنگ خطر برای ما بوده و چهره واقعی بیماری حیله گر اعتیاد را به ما نشان دهد.

 

٧. زندگی جدید

در نهایت، انجمن های گمنام متشکل ازافرادی هستند که می خواهند زندگی خود را تغییردهند. آنها در پی رها نمودن خود از چنگ اعتیاد و همچنین ایجاد یک زندگی بهتر و سالم تر مبتنی براصول روحانی می باشند. یکی از ترس های ما معتادین در شروع بهبودی این است که زندگی بدون مواد مخدر بدون جذابیت و کسل کننده خواهد بود.

 

انجمن های گمنام ما را به افرادی معرفی می کنند که زندگی شان پس از ترک اعتیاد و قطع مصرف مواد مخدربه مراتب جذاب تر و شاد تر شده است. فرایند مشارکت گروهی ما به عنوان یک نیروی پرقدرت در خلاف جهت رفتارهای معتادگونه و ویرانگر عمل می کند؛ در نتیجه احتمال اینکه ما قربانی ناامیدی و اجبار به مصرف مجدد مواد مخدر شویم بسیار کمتر خواهد شد. در انجمن های گمنام ما معنی واقعی زندگی را دوباره کشف خواهیم کرد.

 

دوستان جدیدی پیدا کرده و یاد می گیریم چطور اجتماعی تر شویم، چطور شاد باشیم و چطور مجدداً یک زندگی رضایتبخش و سالم داشته باشیم. دوباره آنچه را که بواسطۀ مصرف مواد مخدر از دست داده بودیم، به دست می آوریم و شاید بالاخره یاد بگیریم کاری را انجام دهیم که درزندگی گذشته خود هرگز قادر به انجام آن نبوده ایم. برای اولین بار یاد می گیریم که با دیگران به صورتی عمیق و معنی دار ارتباط برقرارکنیم.

 

سرگذشت مشترک رنج کشیدن ما، دیواری را که بین اعضای هریک از انجمن ها وجود دارد درهم شکسته و آنها را قادر می سازد تا در تعامل با یکدیگر صداقت داشته باشند. ما به طور غیرقابل باوری به دیگران علاقمند می شویم و راجع به اینکه دنیا و مردمش چه کاری می توانند برای ما انجام دهند کمتر فکر می کنیم.

 

به جای آن در اندیشه آن هستیم که ما چه کاری می توانیم برای آنها انجام دهیم. به طور بی سابقه ای به بقیۀ انسانیت وصل می شویم. ماحصل و نتیجه همه رویدادها و اعمال فوق آن است که احساسات مثبت و خوبی را که درگذشته هرگز برایمان قابل تصور نبوده است، تجربه خواهیم کرد.

 

٨. پیام رسانی

هدف اصلی کلیۀ انجمن های گمنام دوازده قدمی، رساندن پیام بهبودی به سایر معتادان در عذاب است. ما در جلسات این انجمن ها در هدف مشترک خود که بهبودی از طریق برنامه های دوازده قدم می باشد، متحد می شویم. ما در میان افرادی هم فکر بوده و برای داشتن یک زندگی جدید و عاری از اعتیاد به صورت روزمره از یکدیگر حمایت می کنیم.

 

در این جلسات است که ما احتمالاً برای خود یک راهنما یعنی کسی که ما را در کارکرد ١٢ قدم راهنمایی می نماید، انتخاب می کنیم. در همین جلسات ما به تجارب دیگران در کارکرد قدم ها، موانعی که آن ها در مسیر بهبودی با آن مواجه بوده اند وهمچنین سؤالاتی که برایشان مطرح بوده است، گوش داده و درس عبرت و امیدواری می گیریم.

 

انجمن های گمنام چه کارهایی را انجام نمی دهند

  1. انجمن های گمنام به ما برچسب ضعیف یا ناسالم بودن نمی زنند؛ درعوض ما را تشویق می کنند تا اعتیاد خود را به عنوان یک بیماری پذیرفته و مسئولیت جبران عواقب و بهبودی از آن را خودمان به عهده بگیریم.
  2. انجمن های گمنام باعث شرمساری و سرافکندگی ما نمی شوند؛ درعوض به ما امید داده و شهامت و انگیزۀ لازم برای بهبودی را برای ما به ارمغان می آورند.
  3. انجمن های گمنام مراکز درمانی و یا روانپزشکی نیستند. در آنها دکتر و یا متخصصان دیگری وجود ندارند که ما را معالجه و درمان کنند. درعوض انجمن های گمنام یک راه حل به ما ارائه داده و پیشنهاد می کنند که ما با کارکرد ۱۲ قدم از بیماری اعتیاد رهایی یافته و به صورت روزانه در بهبودی به سر ببریم.
  4. انجمن های گمنام مکان هایی برای دستیابی ما به منافع مالی، اقتصادی یا اجتماعی نیستند. تنها دلیل عضویت ما در یک انجمن گمنام، دسترسی به افرادی با مشکلی مشابه خودمان، و بهره مند شدن از آن ها جهت کسب حمایت مورد نیاز برای بهبودی از اعتیاد می باشد.
  5. مهمتر از همه، عضویت در یک انجمن گمنام نمی تواند لزوما منجر به ترک اعتیاد و یا بهبودی ما گردد. اگرچه جلسات انجمن ها یک منبع ضروری جهت دستیابی به حمایت مورد نیاز در فرایند بهبودی می باشند؛ با این حال ما برای بهبودی از بیماری اعتیاد، لزوما به کارکرد ۱۲ قدم نیازمند هستیم.

انواع انجمن های گمنام ترک اعتیاد

عموماً سه نوع انجمن گمنام ۱۲ قدمی وجود دارد: انجمن هایی که حمایت و برنامه بهبودی رابرای کسانی که به مواد مصرفی، مواد روانگردان و یا الکل اعتیاد دارند ارائه می کنند، انجمن هایی که حمایت و برنامه بهبودی را برای کسانی که به رفتارهای معتادگونه و مخرب اعتیاد دارند ارائه می کنند، و انجمن هایی که حمایت و برنامه بهبودی را برای خانواده و نزدیکان فرد معتاد ارائه می کنند.

 

همه انجمن های گمنام به طور گسترده اصول و رهنمود های مشابهی را دنبال کرده و بهبودی از طریق کارکرد ۱۲ قدم را برای بهبودی از بیماری اعتیاد پیشنهاد می نمایند. نظر به اینکه انجمن های گمنام براساس توانایی اعضا در رسیدن به یک حس همسانی با مشکلات و حمایت کردن از یکدیگر بنا شده است، انجمن های بسیار متفاوتی از مواد مصرفی گرفته تا اعتیادهای رفتاری ایجاد شده اند.

 

مثلا آن دسته از معتادان که به مواد مخدر اعتیاد دارند، انجمن معتادان گمنام  (NA) را بسیار مؤثر خواهند یافت، چرا که در آنجا افرادی را می بینند که تجربیاتی مشابه تجارب خودشان داشته اند. به همین ترتیب افرادی که دچار اعتیادهای رفتاری مانند اعتیاد به غذا و یا اعتیاد به سکس هستند، حمایت مورد نیاز خود را در انجمن های رفتاری مختص این نوع مشکلات  پیدا خواهند کرد.

 

متأسفانه بیماری اعتیاد در زندگی برخی از ما معتادان به چندین شکل مختلف بروز می کند. ممکن است ما به طور همزمان به مواد مصرفی و به برخی رفتارهای ویرانگر اعتیاد داشته باشیم؛ مثلا علاوه بر مصرف مواد مخدر و الکل، به سکس، غذا، یا قمار نیز معتاد شده باشیم. در چنین شرایطی ما به شرکت کردن در انجمن های گمنام متفاوتی نیاز داریم و لازم است که ۱۲ قدم مخصوص هر یک از اعتیادهایمان را به طور جداگانه کار کنیم، چرا که بهبودی از هر یک از آن ها، جوانب و مسائل خاص خودش را دارد.

،انواع انجمن های گمنام ترک اعتیاد, انجمن معتادان گمنام NA 

 

تاثیرات اعتیاد, تست اعتیاد,خانواده معتاد

 

 

 سه نوع مختلف انجمن های گمنام عبارتند از:

 

 انجمن های مواد مصرفی: این انجمن ها از افرادی تشکیل شده اند که اعتیاد اصلی آن ها به مواد تأثیرگذار برذهن، توهم زا و یا مستی آور مانند الکل و مواد مخدر می باشد. انجمن هایی مانند الکلی های گمنام، معتادان گمنام، کوکائینی های گمنام، شیشه ای های گمنام، ماریجوانایی های گمنام و... با مواد مصرفی بخصوصی که در زندگی ما مشکلات عظیمی ایجاد نموده اند، سروکار دارند.

  1. انجمن های رفتاری: از افرادی تشکیل شده اند که اعتیاد اصلی آن ها رفتارهای معتادگونه و از روی اجبار می باشد. این انجمن ها شامل پرخوران گمنام، معتادان به عشق و سکس گمنام، قماربازان گمنام، هم وابسته های گمنام و... می باشند.
  2. انجمن های خانواده و دوستان معتادان: این انجمن ها برای افرادی است که زندگی آن ها تحت تاثیر اعتیاد یکی از عزیزانشان قرار گرفته است. این نوع انجمن ها شامل: الانان (مختص خانواده و دوستان الکلی ها)، نارانان (مختص خانواده و دوستان معتادان) و الاتین (مختص فرزندان الکلی ها) و... می باشند.

 

تاثیرات اعتیاد,ترک اعتیاد,انجمن گمنام ترک اعتیاد

 

 

 

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

امام حسین علیه السلام

 این مطلب از سایت بیتوته اخذ شده است

تولد امام حسین,میلاد امام حسین,ولادت امام حسین

میلاد امام حسین

 

به روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومین فرزند برومند حضرت على و فاطمه، که درود خدا بر ایشان باد، در خانه‏ ى وحى و ولایت، چشم به جهان گشود.

 

چون خبر ولادتش به پیامبر گرامى اسلام (ص) رسید، به خانه‏ ى حضرت على و فاطمه (ع) آمد و اسماء (2) را فرمود تا کودکش را بیاورد.اسماء او را در پارچه‏ اى سپید پیچید و خدمت رسول اکرم (ص) برد،آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت (3) .

 

به روزهاى اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش، امین وحى الهى، جبرئیل، فرود آمد و گفت:

 

سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا، این نوزاد را به نام ‏پسر کوچک هارون‏ «شبیر» (4) که به عربى‏«حسین‏» خوانده مى‏شود، نام بگذار. (5) چون على (ع) براى تو بسان هارون براى موسى بن عمران است جز آنکه تو خاتم پیغمبران هستى.

 

و به این ترتیب نام پر عظمت ‏«حسین‏» از جانب پروردگار، براى دومین فرزند فاطمه انتخاب شد.

 

به روز هفتم ولادتش، فاطمه‏ زهرا که سلام خداوند بر او باد، گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقیقه (6) کشت، و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد. (7)

 

 

تولد امام حسین,میلاد امام حسین,ولادت امام حسین

 

 

حسین و پیامبر (ص)

از ولادت حسین بن على (ع) که در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول الله (ص) که شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد، مردم از اظهار محبت و لطفى که پیامبر راستین اسلام (ص) درباره حسین (ع) ابراز مى‏ داشت، به بزرگوارى و مقام شامخ پیشواى سوم آگاه شدند.

سلمان فارسى مى ‏گوید: دیدم که رسول خدا (ص) حسین (ع) را بر زانوى خویش نهاده او را مى ‏بوسید و مى‏ فرمود:

 

تو بزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگوارانى، تو امام و پسر امام و پدر امامان هستى، تو حجت‏ خدا و پسر حجت‏خدا و پدر حجت‏هاى خدایى که نه نفرند و خاتم ایشان، قائم ایشان (امام زمان عج) مى ‏باشد. (8)

 

انس بن مالک روایت مى ‏کند:

وقتى از پیامبر پرسیدند کدام یک از اهل بیت‏ خود را بیشتر دوست مى ‏دارى، فرمود:حسن و حسین را، (9) بارها رسول گرامى حسن و حسین را به سینه مى ‏فشرد و آنان را مى‏ بویید و مى‏ بوسید. (10)

 

ابو هریره که از مزدوران معاویه و از دشمنان خاندان امامت است در عین حال اعتراف مى ‏کند که:

 

رسول اکرم (ص) را دیدم که حسن و حسین (ع) را بر شانه‏ هاى خویش نشانده بود و به سوى ما مى‏ آمد، وقتى به ما رسید فرمود: هر کس این دو فرزندم را دوست‏ بدارد مرا دوست داشته و هر که با آنان دشمنى ورزد با من دشمنى نموده است. (11)

 

عالى ‏ترین، صمیمى‏ ترین و گویاترین رابطه‏ ى معنوى و ملکوتى بین پیامبر و حسین را مى‏ توان در این جمله‏ ى رسول گرامى اسلام (ص) خواند که فرمود:

 

حسین از من و من از حسینم. (12)

 

 

تولد امام حسین,میلاد امام حسین,ولادت امام حسین

 

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

درسی از خواننده اپرا

دریافت

من وقتی مطلب را خواندم خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم شما هم اگه دوست داشتید کامنت بذارید 
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰


"ادوارد لورنس" یکی از مشهورترین شخصیت های تاریخ معاصر انگلستان است که نقش تعیین کننده ای در تجزیه امپراتوری عثمانی و گسترش نفوذ استعماری انگلستان در کشورهای عربی داشت.

"ادوارد لورنس" که برخی او را جاسوس و عامل استعمار بریتانیا می‌دانند، یک محقق، ماجراجو و باستان شناس بود که در جوانی به فرهنگ ملل شرقی علاقمند شد و زمانی که ۲۱ سال بیشتر نداشت زادگاهش را برای سفر به ممالک عثمانی ترک کرد. در اولین سفر او که گفته می‌شود با دو چرخه صورت گرفت از لبنان، سوریه و فلسطین بازدید کرد و در کنار مطالعه فرهنگ اعراب سعی کرد یاد بگیرد چطور مانند آنها زندگی کند. دومین ماجراجویی او در سال ۱۹۱۰ با سفر به عراق آغاز شد. او در این سفر به تحقیق در سوریه‌، فلسطین و منطقه بین النهرین پرداخت.

تحقیقات لورنس در این منطقه با آغاز جنگ جهانی اول همزمان شد؛ نقشه هایی که او از منطقه سینا در نزدیکی مرزهای عثمانی تهیه کرده بود که در جنگ بین انگلستان و عثمانی مفید واقع شد.

لورنس با آغاز جنگ برای اعزام به منطقه نام نویسی کرد و از آنجایی که در امور اعراب تخصص بالایی داشت به عنوان افسر اطلاعات به قاهره اعزام شد. او بیش از یک سال در مصر به فعالیت های اطلاعاتی خود ادامه داد و در سال ۱۹۱۶ یک دیپلمات انگلیسی را برای مذاکره با حسین بن علی امیر مکه که علیه قوانین عثمانی اعلان شورش کرده بود همراهی کرد. لورنس مقامات ارشد خود را متقاعد کرد که شورش طرفداران امیر مکه را حمایت کنند و خود نیز به عنوان افسر رابط «ارتش حسین بن فیصل» امیر مکه را همراهی کرد.

نیرو های اعراب تحت راهنمایی لورنس توانستند طی یکسری جنگ های نامنظم خسارات فراوانی به خطوط نیرو های ترک وارد کنند؛ پیروزی در این جنگ نبوغ لورنس در عملیات نظامی را به مقامات انگلیسی نشان داد و از سوی دیگر موجب محبوبیت او در بین اعراب شد. نقش لورنس در شکست قوای عثمانی در عربستان و سوریه باعث شد تا اعراب لقب لورنس عربستان را به او بدهند.

با وجود وعده های او به اعراب برای استقلال اما پس از اتمام جنگ در کنفرانس صلح پاریس به سال ۱۹۱۹ عراق، فلسطین و اردن به مستعمره انگلیس تبدیل شد و فرانسه نیز بر لبنان و سوریه تسلط یافت. همین امر باعث شد وی که به دلیل اقداماتش به شخصیتی افسانه ای تبدیل شده بود کار را رها کرده و به نوشتن خاطراتش بپردازد.

با این حال چندی بعد در سال ۱۹۲۱ ویـنستون چـرچیل او را به عنوان مشاور امور اعراب اداره مستعمرات فرا خواند اما سیاست های دولت انگلیس باعث شد این همکاری بیش از یکسال ادامه نیابد و وی در سال ۱۹۲۳ از مناصب خود کناره گیری کند.

لورنس در ۱۹ می ۱۹۳۵ زمانی که با نام مستعار "شاو" زندگی می کرد در یک سانحه موتورسیکلت در منطقه‌ "مورتون‌" در ناحیه "شایر" انگستان‌ جان‌ خود‌ را از دست داد. عکس های زیر که مربوط به مدت حضور او در عربستان و فلسطین است خصوصا به دلیل ارتباط او با هربرت ساموئل یکی از بنیانگذاران صهیونیسم و کشور مستقل یهود جالب توجه هستند.
 
(تصاویر) لورنس عربستان
 
لورنس (نفر سمت راست) در جوانی. سال 1912
 
(تصاویر) لورنس عربستان
 
لورنس با لباس عربی
 
(تصاویر) لورنس عربستان
 
وینستون چرچیل(نفر جلو)، لورنس و امیر عبدالله در حال قدم زدن در محوطه بیرونی محل برگزاری کنفرانس امنیتی در فلسطین
 
(تصاویر) لورنس عربستان
 
لورنس سوار بر موتور سیکلت
 
(تصاویر) لورنس عربستان
 
سرهربرت ساموئل اولین کمسیر عالی بریتانیا در فلسطین، یکی از سران صهیونیسم و بنبانگذار دولت مستقل یهود در کنار لورنس عربستان سوار بر هواپیما
 
(تصاویر) لورنس عربستان
 
هربرت ساموئل (مرد جلوی تصویر با کلاه سفید) در حال تبریک به امیر عبدالله، لورنس فرد پشت به تصویر است(سمت چپ)
 
(تصاویر) لورنس عربستان
 
هربرت ساموئل(وسط تصویر) در کنار امیر عبدالله (سمت راست) و لورنس عربستان (سمت چپ)
 
(تصاویر) لورنس عربستان
 
لورنس و خلبان انگلیسی در کنار سران قبایل در عربستان
 
(تصاویر) لورنس عربستان
 
لارنس، امیر عبدالله، مارشال سر جفری سالموند، سر هربرت ساموئل در اورشلیم
 
منبع: فرادید

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

شاید جالب باشه؟

آیت الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل پیشین جامعه روحانیت مبارز در سال ۹۲ و سه روز قبل از ایام انتخابات نامه ای به علی اکبر ولایتی یکی از اعضای ائتلاف موسوم به سه گانه اصولگرایان نوشته و به صورت ضمنی خواستار انصراف او را از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

به گزارش عصرایران، در ایام انتخابات زمزمه هایی مبنی بر درخواست آیت الله مهدوی کنی از ولایتی برای انصراف از انتخابات ریاست جمهوری مطرح و گفته می شد ولایتی برای پاسخ ندادن به این درخواست ها موبایل خود را خاموش کرده است.

غلامعلی حداد عادل،محمد باقر قالیباف و علی اکبر ولایتی ائتلافی موسوم به سه گانه اصولگرایان ایجاد کرده بودند و بنا بود بر اساس نظرسنجی ها در نهایت فقط یکی از آن ها در عرصه انتخابات باقی بماند اما در نهایت این اتفاق محقق نشد.

ولایتی بعد از انتخابات ریاست جمهوری با حکم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام یعنی سمت قبلی روحانی پیش از ریاست جمهوری منصوب شد.
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

جلسه بسیج

سلام جلسه این هفته در محل مسجدالرضا برگزار شد در این جلسه مطالب زیر بحث و مصوب گردید :

1. مقرر شد جلسه هفته اینده در خصوص جشن  نیمه شعبان برگزار شود 

2.مقرر شد پنجشنبه د جمعه این هفته کلاس اموزشی درسی توسط اقای شاهزمانی وبا هماهنگی اقای علی کاظمی برگزار شود 

3 . در این جلسه توسط حجت الاسلام حسین نصر در خصوص تفسیر ایه 9 سوره لقمان بحث شد و مقرر شد در جلسه اینده در باب. 

تفسیر ایه 10 بحث شود 

4 . مقرر شد تعداد 10 نفر جهت انتظامات نماز جمعه این هفته معرفی شوند 

5. مقرر شد افراد شرکت کننده در  باشگاه افسران جنگ نرم معرفی شوند 


  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

طرح /مبعث

Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎Image result for ‫مبعث‬‎

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

حکایت خوبان

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

یمن

  • احمد رضا نصر ازادانی