basijmalekashtar

فعالیتهای بسیج و بسجیان محله بوستان اصفهان

basijmalekashtar

فعالیتهای بسیج و بسجیان محله بوستان اصفهان

فعالیتها و نظرات و دیدگاههای بسیجیان محله بوستان اصفهان

کلمات کلیدی

۲۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
21-46laleha.com


نوجوانانی که امام(ره) به مقام شان
حسرت می خورد


شهید وحید رزاقی از دلیر مردان گیلانی

لشکر ۲۵ کربلا است

که در نوجوانی، با سن و سال کم و 

باجثه ی نحیف و کودکانه اش 

به جبهه آمد.

اولین بار او را در پادگان شهید بیگلوی اهواز دیدم. شهید مهدی خوش سیرت،

 وحید را می شناخت، به من گفت: این بچه، قاچاقی وارد اتوبوس شده و به جبهه 

آمده است، حواست به او باشد…

«من واقعاً وقتی که بعضی از این جوان ها را می بینم، بعضی از این صحبت های 

جوان ها را می شنوم، بعضی از این شادی های آنها را می بینم در جبهه ها؛ می بینم 

که جایی کهالان آتش است و هر روز آتش بازی است، این ها با سر افرازی و با عظمت 

روح و شادیدارند پیش می روند. من متحیر می شوم و از این حسرت می برم که 

ما نرسیدیم به یک همچون مقامی. امام خمینی(ره)»

vahid3.jpg (450×311)

شهید وحید رزاقی از دلیر مردان گیلانی لشکر ۲۵ کربلا است که در نوجوانی، با سن و

 سال کمو باجثه ی نحیف و کودکانه اش به جبهه آمد. اولین بار او را در پادگان شهید 

یگلوی اهوازدیدم.شهید مهدی خوش سیرت، وحید را می شناخت و به من گفت:

– «این بچه، قاچاقی وارد اتوبوس شده و به جبهه آمده است، حواست به او باشد.»

چند روزی نگذشته بود که گردان ما در منطقه جفیر خط پدافندی گرفت و ما هم در 

خط مستقر شدیم. یک روز شهید خوش سیرت با من تماس گرفت و گفت:

مجروحیت شهید وحید رزاقی

– «وحید رزاقیان در منطقه ی شما مجروح شده، می ترسم روحیه اش را ببازد، به او سری

 بزن تا روحیه اش تقویت شود و اگر نیاز بود او را به پشت جبهه منتقل کن.»

به سرعت رفتم سراغ وحید، تا اینکه او را پیدا کردم. وقتی او را دیدم، بعد از سلام و

 احوال پرسی می خواستم با شوخی و خنده کردن به او روحیه بدهم که گفت:

– «من امروز، ۱۵ روز است که به سن بلوغ رسیدم و این ترکشی که به من اصابت 

کرده، گناهان ۱۵ روزه ی مرا پاک کرده است. شما دعا کنید که خداوند مرا شهید کند.»

با حرف های غیرمنتظره ای که از وحید شنیدم. به جای اینکه من به او روحیه بدهم،

بلکه روحیه خودم چند برابر شده بود و برگشتم.

بعدها وحید با این روحیه ی ملکوتی اش به شهادت رسید و آسمانی شد.

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

پشت در خوابید

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 31 شهریور 1392 توسط خادمین مسجد ، پایگاه ، کانون و هیئت مذهبی مکتب الزهرا (س)
هوا خیلی سرد بود

صبح زود رفتم نون بگیرم

تا اومدم از خونه برم بیرون

دیدم پسرم توی کوچه خوابیده

بیدارش کردم و گفتم: کی از جبهه برگشتی مادر؟

سلام کرد و گفت: نصف شب رسیدم

گفتم: پس چرا در نزدی بیام باز کنم؟

گفت: مادر جون ! گفتم نصف شبی خوابیدین

ممکنه با در زدن من هُل کنین

واسه همین دلم نیومد بیدارتون کنم

پشت در خوابیدم که صبح بشه


  به روایت مادر شهید خوانساری


  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰


سلام دوستان... 

ساده زیستی یا ساده زندگی کردن، یکی از سخت ترین انتخاب هایی است که می تواند تغییرات زیادی را در زندگی هر کدام از ما ایجاد کند. البته ساده زیستی به این معنی نیست که بی خیال کار و زندگی شد و سر به دشت و بیابان زد:) ساده زندگی کردن یعنی اینکه وقت، تلاش و انرژی را صرف زندگی کردن بکنید، نه اینکه برده زندگی شوید! 


در ادامه به بعضی از مزیت های این سبک زندگی می پردازم:) 

#آرامش ذهنی

ساده زیستی باعث می شود که شما جنبه های مثبت زندگی را هم ببینید، گوشه هایی از زندگی که وقتی شما در آشفته بازار زرق و برق و تجملات دنیا غرق شده اید دیده نمی شوند. 

ساده زیستی غزت نفس شما را حفظ می کند و زندگی شما را از آفت حرص و حسادت و منفی نگری و وارد شدن به رقابت های غیر ضروری در امان نگه می دارد.


#فرصتی برای دوست داشتن

بعضی از ما آنقدر حاشیه زندگی را شلوغ کرده ایم و آنچنان به آن مشغول شده ایم که وقت برای عاشق شدن و دوست داشتن دیگران نداریم! و باعث می شود که هیچگاه لذت و گرمای حضور عزیزانمان را حس نکنیم! 

ما آنقدر در پی جمع کردن پول و خرت و پرت های غیر ضروری زندگی هستیم که اهمیت باهم بودن و "ارتباط" را از یاد برده ایم و زمانی به خود خواهیم آمد که خیلی دیر شده.. 

#بهبود سلامتی

وقتی شما زندگی بی پیرایه و عاری از تجمل را انتخاب کنید،از هیاهویی که بقیه به ان دچارند بیرون خواهید آمد و  استرس را که امروزه به عضو اصلی و فعال خانواده ها تبدیل شده، از زندگی خود دور می کنید.


پ.ن: حرف در مورد ساده زیستی زیاد بود ولی وقت نکردم بیشتر بنویسم:) بقیه اش را گذاشتم به عهده خودتون:) نظر یادتون نره ...


.*
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

 

 

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰


بخش داخلی الف، 21 خرداد 94
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
سخنان رئیس جمهور حسن روحانی درباره ی حل شدن مشکل آب در کشور با لغو تحریم ها موجی از واکنش ها را در میان مردم و مسئولین موجب شده است. روز ۱۷ خرداد آقای روحانی در مراسم گرامیداشت هفته ی محیط زیست، طی سخنانی گفت: «ما وقتی می‌گوییم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود بعضی‌ها چشمان‌شان زیاد نچرخد. تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند. آنها که ملت ما را تحریم کرده‌اند ظلم بزرگی مرتکب شده‌اند اما عده‌ای در داخل هم نمی‌دانستند تحریم چیست.»

واکنش ها
از همان اولین ساعات انتشار این سخنان در رسانه های اجتماعی، واکنش های انتقادی به این سخنان بالا گرفت. فردای این سخنان و با انتشار روزنامه ها، مطبوعات به این سخنان واکنش نان دادند و از گره زدن همه چیز به مذاکرات و رفع تحریم ها، حتی آب خوردن مردم گله کردند. 

آیت الله یزدی، ریاست مجلس خبرگان صبح امروز پنجشنبه (۲۱ خرداد) گفت: «دولت نباید همه مسائل روزمره را به تحریم‌ها گره بزند و کارها نباید به نتیجه مذاکرات و توافق موکول شوند؛ بلکه توجه به قابلیت‌های داخلی امری اساسی و مهم است.»

آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز روز چهارشنبه (۲۰ خرداد) طی سخنانی، به موضوع برخی تلاش ها برای پیوند زدن همه مشکلات اقتصادی به مذاکرات هسته­ ای و تحریم ها اشاره کرد و با اشتباه دانستن این رویکرد از منظر سیاسی و اقتصادی گفت: «با وجود تذکر این مسئله از سوی مقام معظم رهبری و مسئولان نظام باز هم می­ شنویم که عده ­ای تمام مشکلات کشور را به مسئله تحریم ­ها و مذاکرات گره می زنند و به راحتی تمام سرمایه های ملی و داخلی، توانمندی­ های جوانان و استعدادهای داخلی را نادیده می گیرند؛ گرچه تردیدی نیست که تحریم­ ها مشکلاتی را ایجاد کرده اما باید مدنظر قرار دهیم که ملت ایران با تکیه بر توان داخلی برهه ­هایی سخت تر از این به مانند دفاع مقدس را پشت سر گذاشته است. اینکه در مقابل دشمن به گونه­ ای سخن بگوییم که گویا تمام مشکلات کشور معطوف به تحریم ها است و کشور بر اثر این تحریم ­ها کاملاً وا مانده و راهی به جلو ندارد، کار غلطی است.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با بیان اینکه باید تولید و صادرات در کشور اصل شود، اظهار داشته است که «سهم تحریم‌ها در وضع اقتصادی کشور تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد است و باید دولت همت کند و زمینه‌های رونق اقتصاد و تولید را در کشور برای گذر از تحریم‌های ظالمانه فراهم کند.»

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز که طی دو سال گذشته کوشیده کمتر وارد مباحث سیاسی شود، در سخنانی گفت: «متأسفانه رویکرد مدیریتی دولت در دو سال گذشته شرایط را به‌گونه‌ای رقم‌زده که جامعه حس می‌کند انرژی مسئولین به‌جای حل مشکلات آن‌ها صرف مسئله‌سازی‌هایی می‌شود که هدف از آن وابسته کردن کشور به مذاکرات هسته‌ای و گریزناپذیر نشان دادن توافق به هر قیمت است. گویی هدف دولت برای دستیابی به توافق، رفع تحریم‌ها نیست بلکه جلب آرای سیاسی برای پیروزی در انتخابات آتی است. ما باید تاریخ را آیینه عبرت خود کنیم. تاریخی که به ما می‌گوید گره زدن همهٔ امورات کشور به راضی کردن بیگانگان نتیجه‌ای جز سرنگونی دولت ملی دکتر مصدق نداشت. اگر اقتصاد مبتنی بر توان داخلی در دولت دکتر مصدق عملیاتی شده بود و نگاه به خارج از مرزها در کشور حاکم نمی‌شد، ریزش نیروهای اجتماعی به آن حد نمی‌رسید که کودتای انگلیسی علیه دولت ملی موفق شود. تردیدی در این نیست که قدرت دفاعی و اقتصادی کشور امکان چانه‌زنی و دستیابی به توافقی باعزت را افزایش می‌دهد؛ و امروز تأسف‌انگیز است که دولت با دست خود، خود را در میز مذاکرات خلع سلاح کرده است.»

آقای محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پاسخ به این سوال که آیا گره زدن آب خوردن به رفع تحریم‌ها خطای راهبردی نیست، گفت: «به هر حال تحریم‌ها تأثیراتی داشته است اما اینکه فکر کنیم نمی‌توانیم این تحریم‌ها را کنار بگذاریم و یا آنها را خنثی کنیم برداشت درستی نیست.»

حجت الاسلام رئیسی، دادستان کل کشور نیز در همین زمینه گفت: «اینکه آب خوردن خود را به مذاکرات وابسته بدانیم، یک خطای راهبردی است‎ که دشمن خواسته یا ناخواسته از این کُد استفاده خواهد کرد. انسان نباید خود را محتاج دشمن نشان دهد.»

آقای شریعتمداری نیز در سرمقاله ی کیهان می نویسد: «چرا باید رئیس‌جمهور محترم کشورمان از نگاه طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای، «یک فروشنده بدهکار»! تلقی شود که در «وضعیت‌اضطراری»! قرار گرفته و خود را «ناچار به فروش منافع ملی کشورش» می‌داند؟! و بعد، حریف نتیجه بگیرد اگر در خرید از این فروشنده که بدهکار و مستأصل است، عجله نکنیم اولا؛ وضعیت و شرایط اضطراری او «دشوارتر» می‌شود و ثانیا؛ بهای آنچه را که برای فروش آورده است بازهم پائین‌تر می‌آورد؟!»

واکنش ها به این سخنان آقای روحانی بسیار زیاد است و فی الحال به همین میزان بسنده می کنیم.

واکنش دولت

آقای نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه شنبه خود درباره سخنان رئیس جمهور در روز محیط زیست مبنی بر اینکه با رفع تحریم‌ها مشکلات مربوط به این مقوله حل خواهد شد، گفت: « به هر حال تحریم ها بسیار ظالمانه، غیر اصولی و غیر اخلاقی و حتی ضد حقوق انسانی است و به خاطر تحریم هایی که صورت گرفته بخشی از منابع ما با وجود فروش نفت، به کشور وارد نمی شود. بنابراین وقتی سرمایه گذاری کافی در محیط زیست انجام نشود آثار سوء به جامعه وارد خواهد شد. تمام کشورهایی که در این تحریم ظالمانه نقش داشتند همگی مقصرند؛ چرا که ایران را از منابعی که در اختیارش است محروم کردند بنابراین به هیچ وجه نمی توانند خود را مدافع حقوق بشر بدانند.»

پاسخ اصلاح طلبان به انتقادات از رئیس جمهور
اینستاگرام مجمع اصلاح طلبان با انتشار مطلبی در مورد انتقادات شدید رسانه های دلواپسان به سخنان اخیر روحانی نوشته است که جریان دلواپس منتقد دولت و رسانه های نزدیک به ایشان سهواً و یا از روی عمد نسبت به دو نکته تغافل می کنند: نخست اینکه حل معضلات زیست محیطی، همانطور که رئیس جمهور نیز در سخنان خود تأکید کرد، نیاز به سرمایه فراوان و ابزارهای فنی مورد نیاز دارد. با تحریم های گسترده مالی و بانکی که علیه کشورمان اعمال می شود، امکان سرمایه گذاری دولت در این زمینه بسیار محدود است. ضمن آنکه ابتیاع ابزارهای مورد نیاز نیز منوط به رفع تحریم های مالی و تکنولوژیک است. نکته دوم که این افراد و رسانه ها تمایلی به بازگویی و پرداختن به آن ندارند، این است که اگرچه نمی توان و نباید مشکلات زیست محیطی ایران را به تک علت "تحریم" فروکاست، عمده ترین مشکلات زیست محیطی کشور از زمانی آغاز شد و یا شدت یافت که دولت وقت از سویی تحریم ها را ورق پاره هایی بی اثر می خواند، و از دیگر سو در سایه همان تحریم ها و با توجیهات گوناگون، دست برخی افراد و نهادهای حامی اش را برای بهره‌برداری بی رویه از منابع محیطی کشور باز گذاشته بود. برای نمونه تحریم واردات بنزین به ایران، تولید بنزین آلوده و بی کیفیت را همراه داشت که مصرف آن در سطح کشور منجر به آلودگی بالای هوا، بارش باران های اسیدی و به تبع آن آسیب دیدن منابع آب و، خاک و پوشش گیاهی شد.
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۱
  • ۰

تجربه در سفر

بحول و قوه الهی با همکاری دوستانی بخصوص اقای مرتضی الحاکی و بقیه دوستان مثل علی  اقا نصر و ابولفضل نصر  در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شرکت کردیم  و سپس در مسجد جمکران مراسم نماز ظهر و نماز امام زمان (عج) را برگزار کردیم  و پس از صرف نهار به اصفهان برگشتیم  مطالبی که در ادامه میاورم تجربه ای است که در این سفر کسب کردم امیدوارم مورد استفاده دوستان قرار گیرد 

و ........

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۱
  • ۰


  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۱
  • ۰

من زنده ام

شاید این کتاب را تا بحال نخوانده اید این عنوان کتابی است از معصومه آباد که  خاطرات خودش را در مدت اسارت در عراق به رشته تحریر در آورده است امروز صبح ساعت 10 در محل کارم به یکی از دوستانم توصیه کردم که کتاب قشنگی است مطالعه کن تا شروع به خواندن کرد تا ساعت 18 یعنی 6 بعداز ظهر میخواندش تا تمام شد گفتم ارزیابی تو از این کتاب چی بود گفت حدود شش بار گریه کردم در جای جای کتاب و.........چقدر زیبا 

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

سه طرح برگزیده

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

طرح / امام زمان 2

  • احمد رضا نصر ازادانی