basijmalekashtar

فعالیتهای بسیج و بسجیان محله بوستان اصفهان

basijmalekashtar

فعالیتهای بسیج و بسجیان محله بوستان اصفهان

فعالیتها و نظرات و دیدگاههای بسیجیان محله بوستان اصفهان

کلمات کلیدی

۱۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پاسخ حضرت استاد حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی دامت برکاته به سوال سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

حضرت آیت الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی

سلام علیکم
با صلوات بر محمد صلی الله علیه و آله و سلم؛ احتراما به استحضار می رساند، سازمان شهر داری‌ها و دهیاری‌های کشور در نظر دارد جمله‌ای از مرجع عالیقدر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با این مضمون «من پنجاه سال است دارم اسلام می خوانم، بگذار خلاصه اش را برایت بگویم: واجبات را انجام بده به جای مستحباتت، تا می توانی به کار مردم برس، کار مردم را راه بیانداز، اگر کسی در قیامت از تو سؤال کرد، بگو فاضل گفته بوده را، به تعداد مناسب چاپ و در شهرداری‌ها  و دهیاری های کشور توزیع نماید. خواهشمند است نظرخود را در خصوص تأیید و صحت مطالب بالا بیان نمایید.

 

بسمه تعالی

بعد السلام والتحیة : در اسناد موجود دراین دفتر عبارت ذکر شده موجود نیست، لکن با توجه به اینکه ناقل محترم  موثق و مورد اطمینان اند باید روشن باشد که این مطلب نسبت به مسئولین مهمی است که در نظام اسلامی باید تمام همت خود را صرف خدمت به مردم خصوصا مستضعفین بنمایند و معظم له رضوان الله علیه نسبت به این مطلب تأکید فراوان داشتند و در ملاقاتهای خویش با مسئولین محترم نظام نسبت به  توجه بیشتر بر مردم و خدمت به آنان تأکید فروان داشتند انشاء الله موفق باشید.

محمد جواد فاضل لنکرانی.25/3/88

 

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰



  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

ما شرمنده ایم ......

تصویری دیده‌نشده از غواصان شهید (+عکس)

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰



رهبر انقلاب دیدارمرداد ماه سال 90 خود با دانشجویان مجددا تاکید فرمودند:
.
یکى از دوستان اشاره کردند که امیرالمؤمنین در فرمان خود به مالک اشتر فرموده‌اند که آدم‌هاى سوءاستفاده‌جو را رسوا کنید؛ شما گفته‌اید که افشاء نکنید. امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) نفرمودند موردى را که اثبات نشده، افشاء کنید. هیچ وقت چنین چیزى در بیان امیرالمؤمنین نیست، و این قطعاً از اسلام نیست. ما چطور چیزى را که اثبات نشده، به صرف اتهام، افشاء کنیم؟ ممکن است اینقدر حجم اتهام زیاد و وسیع باشد که یک عده‌اى به چشم یک امر قطعى و واقعى به آن نگاه کنند، اما هیچ پشتوانه‌ى استدلالى نداشته باشد، جائى ثابت نشده باشد. ما هیچ حجتى نداریم که این را بگوئیم. حتّى من در همان جلسه‌اى که اشاره کردند،
پست معنادار هاشمی رفسنجانی درباره رهبر انقلاب.
از این بالاتر را گفتم. من گفتم حتّى جرمى که ثابت شد، اصل نباید بر افشاى آن جرم باشد. بالاخره یک مجرمى است، یک غلطى کرده، مجازات هم می‌شود؛ خانواده‌ى او، فرزندان او، پدر و مادر او گناهى نکرده‌اند؛ ما چرا بیخود اینها را رسوا کنیم؟ مگر آنجایى که خود نفس افشاء کردن، یک مصلحت بزرگى داشته باشد. بله، یک جایى هست که نفس افشاگرى در یک مسئله‌ى ثابت‌شده، مصلحتى دارد؛ آنجا ایرادى ندارد. این، منطق ماست. هیچ چیزى هم نه از امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) و نه از هیچ‌یک از ائمه‌ى هدى (علیهم‌السّلام) برخلاف این وجود ندارد. ما واقعاً حق نداریم افراد را به صرف گمان، متهم کنیم، مشهور کنیم؛ واقعاً جایز نیست؛ نه در سایت، نه در روزنامه، نه در تریبون‌هاى گوناگون. حیثیت افراد را باید حفظ کرد.
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس از مصوبه این کمیسیون مبنی بر جریمه یکصد هزار تومانی پلیس برای رانندگان مزاحم نوامیس و کشف حجاب در خودرو خبر داد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه امروز کمیسیون، گفت: در جلسه امروز کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس برای بررسی طرح عفاف و حجاب، ۲ ماده این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: طبق ماده یک طرح عفاف و حجاب، رانندگان یا سرنشینان وسیله نقلیه‌ای که اقدام به کشف حجاب و روزه‌خواری و یا رانندگانی که مزاحمت‌هایی را برای نوامیس مردم ایجاد می‌کنند و یا حرکات غیر متعارف خلاف عفت عمومی از خودشان بروز می‌دهند، متخلف محسوب شده و مأموران راهنمایی و رانندگی می‌توانند با آنها برخورد کنند.

سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس در همین زمینه تصریح کرد: براساس ماده یک طرح عفاف و حجاب، مأموران راهنمایی و رانندگی می‌توانند با آن دسته از رانندگانی که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کرده و یا در خودروی خود اقدام به کشف حجاب و یا در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، برخورد کرده و جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای آنها لحاظ کنند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: البته برای این دسته از رانندگان متخلف، علاوه بر جریمه یکصد هزار تومانی، در صورت تکرار این تخلفات ۱۰ نمره منفی، طبق موضوع ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز لحاظ شده و وسیله نقلیه آنها نیز به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.

وی در پایان به ماده ۲ طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: براساس ماده ۲ این طرح، دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل تمامی کارکنان دولت می‌شود، در صورت ارتکاب به تخلف مندرج در بند ۲۰ ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری، مشمول طرح عفاف و حجاب، توبیخ کتبی و درج در پرونده استخدامی شده و باید در مورد شخص متخلف تصمیم‌گیری شود؛ البته در صورت تکرار تخلف، به کسر حقوق فوق‌العاده شغل و یا عناوین مشابه و کسر یک سوم از حقوق یک ماه محکوم می‌شوند.
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

منظور از صله رحم، فقط دیدار اقوام نیست، بلکه یاری رساندن و رفع نیاز بستگان نیز جزئی از معنای صله رحم است؛ اگرچه ممکن است عقیده و مشرب فکری آنها تفاوت هایی با ما داشته باشد، البته نکته مهم آن است که این رابطه و پیوند همواره حفظ شود.

به گزارش حوزه نیوز، منظور از صله رحم، فقط دیدار اقوام نیست، بلکه یاری رساندن و رفع نیاز بستگان نیز جزئی از معنای صله رحم است؛ اگرچه ممکن است عقیده و مشرب فکری آنها تفاوت هایی با ما داشته باشد، البته نکته مهم آن است که این رابطه و پیوند همواره حفظ شود.
گره کوری که شیخ رجبعلی باز کرد

خداوند متعال در قرآن می فرماید:وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَاناً وَذِی الْقُرْبَى بقره/۸۳
و به پدر و مادر و خویشاوندان نیکی کنید.
حکایت؛
استاد فاطمی نیا از شخصی نقل می کردند: من در قسمت بایگانی اداره ای کار می کردم و پرونده های متعدد و بعضا بسیار مهم می آمد و ما در آنجا قرار می دادیم، یک روز پرونده بسیار مهمی به دستم رسید، چند روزی که گذشت متوجه شدم آن پرونده گم شده است، هر چه گشتم پیدا نشد.

در آن گیر و دار که کاملا ناامید شده بودم، پرونده به اندازه ای مهم شده بود که به بنده خبر دادند چون شما مسئول پرونده ها هستید اگر تا چند روز دیگر پیدا نشود، حکمی سنگین مانند حبس ابد در مورد شما اجرا می شود.

از این رو نزد یک نفر اهل دل رفتم، ایشان دستور ختمی دادند که انجام بده، همان توسل را انجام دادم.

روزی که قرار بود نتیجه بگیریم از پرونده خبری نبود با ناراحتی از منزل بیرون آمدم تا نزدیکی خیابان مولوی رفتم، دیدم پیرمردی جلو آمد و گفت: آقا! مشکل تو به دست آن شخص که عرق چین به سر دارد و در حال رفتن است، حل می شود.

بدون توجه به این شخص با شنیدن این کلمات به طرف ایشان دویدم و گفتم: آقا جان به دادم برس، گفته اند مشکلم به دست شما حل می شود، پیر مرد نگاهی به من کرد و گفت: خجالت نمی کشی!؟ حالتی بهت زده و متعجب داشتم، ایشان فرمودند: چهار سال است شوهر خواهرت از دنیا رفته، یک مرتبه هم به خواهرت و بچه هایش سر نزده ای، انتظار داری کارت هم پیچ نخورد؟! تا نروی و رضایت آنها را جلب نکنی، مشکلت حل نمی شود.

بعد از شنیدن صحبت پیرمرد بلافاصله به منزل خواهرم رفتم.

وقتی در زدم، خواهرم همراه چند فرزند رنج دیده اش در را باز کرد ، متوجه شد من هستم، گفت: چطور شده بعد از چهار سال آمده ای؟! گفتم: خواهر از من راضی باش و بچه هایت را از من راضی کن، رفتم مقداری هدیه گرفتم و آوردم و آنها را راضی کردم، فردا که به اداره برگشتم، به من خبر دادند که پرونده پیدا شده است.

این پیر مرد عرق چین به سر، کسی نبود جز عارف بزرگ مرحوم شیخ رجبعلی خیاط .۱
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

مرحوم بهلول فرموده اند: من در طول مدت عمرم، امرا و صاحب منصبان زیادى را دیده‌ام؛ اما کسى را به لحاظ بى‌رغبتى به مقام و منصب دنیا، هم پاى «آقا» (آیه الله خامنه‌ای ) ندیده‌ام. انسان وقتى زندگى روزمره او را از نزدیک مى‌بیند، حس مى‌کند که ذره‌اى میل به دنیا در او وجود ندارد.

 در بین مردم به زهد معروفم ولی زهد آیت الله خامنه ای بیشتر از من است چرا که من چیزی ندارم و زهد می ورزم ولی ایشان در مقامی هستند که می توانند داشته باشند و زهد می‌ورزند.
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰


نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عملکرد برخی وزرای اقتصادی دولت، گفت: وزرایی که ۱۰۰۰ میلیارد دارایی دارند، متوجه درد شرمنده شدن مردم مقابل فرزندان‌شان نمی‌شوند.


حسین طلا در گفت‌و‌گو با فارس، ضمن بیان این که در رابطه با فرهنگ‌سازی خوب عمل نمی‌کنیم، افزود: در مورد نان، شکر، نوشابه و دارو سه تا شش برابر کشورهای دیگر و در مورد تخم‌مرغ و شیر یک سوم جهان مصرف داریم. البته یک زمانی در رابطه با مصرف نمک یُددار و یا واکسیناسیون یا بستن کمربند ایمنی فرهنگ‌سازی‌های بسیار خوبی انجام شد.
این نماینده مجلس با اشاره به وجود تفکری در دولت که معتقد است بدون غرب نمی‌توان به شکوفایی اقتصادی رسید، افزود: وزارت کار می‌گوید من متولی ایجاد شغل نیستم. قبول! بالاخره شما متولی نگهداشت شغل که هستی. متولی حمایت بین روابط کارگر و کارفرما که هستی. اما امروز شاهدیم 7500 کارگر شرکت دخانیات در حال از بین رفتن هستند. 
طلا با بیان این که دولت با طول دادن مسکن مهر هزینه‌ها را به شدت بالا برده است، گفت: وقتی کسی به طرحی اعتقادی نداشته باشد و بگوید مسکن مهر مزخرف است، نباید در اینجا انتظار معجزه داشت. زمانی می‌توانید بگویید طرح بدی است که جایگزین خوبی برای آن معرفی و اجرایی کنید. آقای رئیس‌جمهور در گزارشی به شدت با مسکن مهر مخالفت کرد اما نظر مردم را نپرسید.
وی افزود: کسی که منزلش در برج چند صد متری پلوتونیوم و متری حدوداً 25 میلیون است، دامادش مازراتی سوار می‌شود و 5 کارخانه دارد و مسکن مهر به اندازه انباری خانه اوست، طبیعی است که برای یک انباری هزینه‌ نمی‌دهد. اما آن طرف مردمی هستند که فقط با یک واحد 60 متری به آرزوی داشتن سرپناه می‌رسند. وزرای هزار میلیاردی متوجه درد شرمنده شدن مردم مقابل فرزندانشان نمی‌شوند.
حسین طلا گفت: دولت یازدهم از همان ابتدا که روی کار آمد، این ژست را گرفت که هر کاری که دولت قبل انجام داده بد بود و باید لغو شود. علی‌الظاهر یکی از معیارهای کارشناسی این است که دولت قبل این کار را کرده یا نه؟ اما بعضی‌هایش را نتوانست تاب بیاورد، مثلاً از طرح سفرهای استانی انتقاد کرد و گفت که این چه کاری است که مردم دنبال آن می‌دوند؟یا بعضاً می‌گفتند کسی در دولت حاشیه ایجاد کرده است، خب الان مگر حاشیه‌سازی در این دولت نیست؟ دولت که اساساً کاری به این حرف‌ها ندارد و در حال پیش بردن فعالیت انتخاباتی خود است. آقایان جهانگیری و نوبخت شخصاً وارد موضوع انتخابات شدن


rasadnokteh.blog.ir
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰


 مجوز فعالیت BBC رسانه وابسته به دستگاه‌های امنیتی رژیم سلطنتی انگلیس که از سالها پیش به دلیل اقدامات ضدامنیتی در ایران تعلیق شده بود، اخیراً با تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجدداً فعال شد...

نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد دولت یازدهم با تایید این خبر گفت: مجوز فعالیت بی‌بی‌سی برای تهیه گزارش صادر شده است.
وی افزود: صدور این مجوز با هماهنگی نیروهای انتظامی و مراکز اطلاعاتی و امنیتی انجام شده است.سخنگوی وزارت ارشاد گفت: یک گروه از خبرنگاران هلندی‌الاصل که برای بی‌بی‌سی کار می‌کنند هم قرار است به زودی برای تهیه اخبار و گزارش وارد ایران شوند.



برگرفته شده از yahsatlivetv.blog.ir
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

سیدعزت‌الله ضرغامی در جدیدترین نوشته خود خاطره‌ای از خط خوردن یک فیلم ایرانی ضد آمریکایی در جشنواره کن را روایت کرده است.



رئیس سابق سازمان صداوسیما در جدیدترین نوشته خود در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: امیر نادری در آمریکا، فیلمی ساخت که محتوای آن فقر و فحشا و ابتذال در جامعه آمریکا بود. فیلم را به جشنواره کن فرستاد؛ علی‌رغم تصور او، از همان ابتدا فیلم مردود و از مسابقه کنار گذاشته شد! آقای عباس کیارستمی در یک جلسه طولانی و صمیمی با من، به این مسئله اشاره کرد و گفت آقای نادری از من خواست پا درمیانی کنم؛ با رئیس جشنواره کن صحبت کردم و راجع به کارنامه آقای نادری توضیح دادم و از او خواستم این فیلم در مسابقه پذیرفته شود. آقای ژیل ژاکوب (دبیر جشنواره فیلم کن) در پاسخ گفت بله، فیلم خوبی است؛ ولی مربوط به جامعه آمریکاست؛ اگر مربوط به ایران بود، حتماً قبول می‌کردیم!


rasadnokteh.blog.ir
  • احمد رضا نصر ازادانی