basijmalekashtar

فعالیتهای بسیج و بسجیان محله بوستان اصفهان

basijmalekashtar

فعالیتهای بسیج و بسجیان محله بوستان اصفهان

فعالیتها و نظرات و دیدگاههای بسیجیان محله بوستان اصفهان

کلمات کلیدی

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مطلب جالبیه

بسمه تعالی

              داشتم روی این موضوع  فکر میکردم فرق بین آدم های عاقل با آدمهای نادان(ناعاقل )چیه  حالا خیلی فرقها با هم دارن اما یکی ازآن فرقها هم اینه که آدمهای عاقل اول گوش میدن بعد تامل میکنن (بهتره بگیم فکر میکنن ) بعد عمل میکنن نمودار رفتار انها اینطوری در میاد :

رفتار آدمهای عاقل :

1-    1-گوش کردن دقیق

2-            2-تأمل (فکر کردن)                    

3-تصمیم (عمل)

رفتار آدمهای نادان :

1-    تصمیم       

2-     عمل                 

3-فکر کردن (گاهی)

 

حالا خدایی ببین چقدر از مشکلات بشر سر این یک جابجایی کوچیکه ؟؟؟؟؟

از دعواهای روزمره بگیر تا جنگهای بزرگ /

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰


رییس پلیس فتای استان سمنان سهم هزینه های ایجاد امنیت در مقابل هزینه های توسعه فاوایی بانک ها را بسیار ناچیز دانست و تاکید کرد: امروزه بانکی می تواند پیشرو باشد که موجبات جلب اعتماد مردم و سرمایه گذاری بیشتر را فراهم کند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدعلی میراحمدی در همایش سراسری کارکنان بانک ملی استان سمنان که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شده بود، به معرفی پلیس فتا، شرح وظایف، ماموریت ها و اهداف و چشم اندازهای این پلیس پرداخت.وی در ادامه به نقش و عملکرد بدافزارها و ارایه راهکارهای ارتقای امنیت شبکه پرداخت و در خصوص امنیت کارت بانک ها گفت: مد نظر داشته باشید که اطلاعات حساب، مهم تر از خود کارت بانک است، پس در نگهداری آن دقت شود.
وی با طرح این سوال که آیا می دانید در صورت تحصیل رمز و شماره حساب افرادمی توان از آن در بستر اینترنت بسیار سوء استفاده کرد؟ به ارایه توصیه هایی در خصوص درگاه های بانکی، بالا بردن سطح امنیت بانکداری الکترونیکی، بالا بردن امنیت دستگاه های ای تی ام و عابربانک ها، فعالسازی سامانه پیامکی و اطلاع رسانی به موقع به صاحبان حساب همزمان با تراکنش حساب هاپرداخت.

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰
رییس کمیسیون تولید ملی و اصل۴۴ قانون اساسی، در بخش دیگری از سخنان خود به لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم این لایحه را به همراه بسته خروج از رکود تقدیم مجلس کرد و ما امیدواریم که هیات رییسه نیز به زودی آن را منتشر و به رای بگذارد.با اجرای این لایحه می توان امیدوار بود که نظام تولید ارتقا یابد و دولت بتواند بدهی های خود را به پیمانکاران بپردازد.

فولادگر تصریح کرد: باید وابستگی خود را به نفت کاهش و از طریق توسعه زیر ساخت ها و رشد گردشگری، اقتصاد کشور را در مسیر درست قرار دهیم. تولید کنندگان باید بتوانند از تسهیلات بانک ها بهره مند شوند و موانع سر راهشان کاسته شود. در لایحه رفع موانع تولید پیش بینی شده است، کسانی که سرمایه خود را در تولید، مصرف می کنند، معاف از پرداخت مالیات هستند. وی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم تا حدودی در مهار تورم موفق بوده است، اما نمی توان به قطعیت عنوان کرد که کشور از رکود خارج شده است. اگر لایحه خروج از رکود را تا آخر سال ابلاغ کنیم، در میان مدت به خارج شدن از رکود کمک کرده ایم.نماینده مردم اصفهان گفت: متاسفانه برخی نمایندگان شهرهای مرتبط با مساله آب اصفهان گاهی با کم لطفی های خود، فضا را علیه اصفهان مخدوش می کنند. مردم اصفهان هرگز آب را تنها برای استان خود نمی خواهند و همه کشور باید به طور یکسان از منابع سهم داشته باشند. حمیدرضا فولادگردر ادامه ضمن اشاره به طرح امر به معروف و نهی از منکر که در روزهای اخیر مورد بررسی در مجلس قرار گرفته است، افزود: این طرح از سال ها پیش وجود داشته است.همان طور که می دانیم وظیفه هر مسلمانی است که به رویدادهای اطراف خویش توجه کند و در یک نظام اسلامی برپا شدن صحیح احکام دینی بر عهده حکومت است.با توجه به این مساله نمایندگان در مجلس تصمیم گرفتند که این فریضه دینی را نظام مند کنند تا قابلیت اجرایی در جامعه داشته باشد. فولادگر خاطر نشان کرد: فضاسازی های منفی شکل گرفته اطراف این طرح منصفانه نیست و نمی توان اصل این فریضه را زیر سوال ببریم. امر به معروف را نمی توان سیاسی قلمداد کرد و نباید این طرح مورد بهره برداری های جناحی قرار گیرد. برخی انتقادات نیز دلسوزانه بود که ما سعی کردیم،آنها را در طرح مذکور برطرف کنیم. این نماینده مجلس افزود: امر به معروف تنها در حجاب خلاصه نمی شود. نادیده گرفتن حقوق ارباب رجوع، حقوق شهروندی و... از جمله معروفاتی است که عمل نکردن به آن باید با تذکر همراه شود.
وی همچنین به حوادث اسیدپاشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: آنچه در اصفهان اتفاق افتاده، پدیده تازه ای در کشور نبوده است، اما روی دادن چهار مورد در مدت زمان کوتاه باعث بحث برانگیز شدن آن شد. وی تصریح کرد: پلیس و دستگاه های مربوطه مشغول پیگیری این حوادث بودند، اما رسانه ای شدن آن باعث تغییر در نوع عملیات آنها شد. آنچه در هفته های اخیر در فضاهای مجازی در ارتباط با حوادث اصفهان اتفاق افتاد، لازمه اطلاع رسانی درست و به موقع را نشان می دهد. نماینده مردم اصفهان خطاب به مسوولین این پرونده گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم اصفهان خواهان رسیدگی سریع و دستگیری عامل یا عاملان این اتفاق هستیم. مسببین این حوادث کمترین بویی از انسانیت نبرده اند و هرگز نمی توان آنها را به جریان خاصی نسبت داد.

 استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس نیست

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مجلس شورای اسلامی بحث استیضاح وزیر کشور مطرح شده است یا خیر، گفت: بحث استیضاح رحمانی فضلی در مجلس مطرح نیست. استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد هم را که بر سر زبان هاست، می توان از طریق تعامل میان جنتی و نمایندگان حل کرد. نمایندگان معترض به عملکرد وزیر ارشاد معتقدند که وزارت ارشاد باید عملکرد شفاف تری در حوزه های فرهنگی داشته باشد و البته با صحبت هایی که با شخص وزیر فرهنگ داشته ایم، وی معتقد بود که جناح های مختلف سیاسی هر کدام برداشت خود را از صحبت های وزیر منتشر می کنند و این به سوءتفاهمات دامن می زند. فولادگر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آخرین پیگیری ها در ارتباط با طرح های آبرسانی به اصفهان نیز گفت: مجوزهای محیط زیستی پروژه گلاب صادر شده که البته این پروژه برای حل مشکلات آب شرب اصفهان در نظر گرفته شده است. اصل پروژه بهشت آباد نیز مورد قبول وزیر نیرو قرار گرفته، اما متاسفانه برخی نمایندگان شهرهای مرتبط با مساله آب اصفهان گاهی با کم لطفی های خود، فضا را علیه اصفهان مخدوش می کنند.

 نباید علیه اصفهان در مجلس فضاسازی شود

وی خاطر نشان کرد: مردم اصفهان هرگز آب را تنها برای استان خود نمی خواهند و همه کشور باید به طور یکسان از منابع سهم داشته باشند. یزد، کرمان، اهواز و چهار محال جزوی از خاک ایران است و ما هرگز نمی خواهیم که از طرح های آبرسانی به اصفهان استانی متضرر شود.فولادگر در ادامه افزود: بحث انتقال آب به رفسنجان نیز که در چند روز اخیر مطرح شده است این انتقاد را مطرح می کند که اگر انتقال آب بین حوزه ای صحیح است، پس طرح بهشت آباد را نیز به سرعت برای انتقال آب به اصفهان عملیاتی کنید. ما خواهان نگاه جامع دولت در مساله آب هستیم و هرگز چیزی فراتر از حق استان اصفهان مطالبه نکردیم.

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز در جریان رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر سازمان بسیج را موظف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر کردند. به موجب ماده 19 این طرح که به تصویب مجلس رسید سازمان بسیج مستضعفان موظف است با به کارگیری آحاد بسیجیان در چارچوب قوانینی نسبت به فرهنگ سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه زبانی اقدام کند.به موجب تبصره این ماده مفاد این ماده نافی مسوولیت ضابطین قضایی بسیج در مرحله اقدام عملی نیست.نمایندگان همچنین با تصویب ماده 20 این طرح تمامی دستگاههای اجرایی، موسسات، شرکتهای خصوصی، مراکز خدمات عمومی، اماکن عمومی و واحدهای صنفی را موظف به رعایت این قانون کردند. نمایندگان با 160 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر این ماده را به تصویب رساندند. همچنین ماده 17 طرح حمایت از آمران به معروف در مورد مسوولیت ستاد امر به معروف برای صدور مجوز تأسیس سازمان های مردم نهاد و نظارت بر فعالیت آنان با 147 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر برای بررسی بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰


سرگرد خلبان هوشنگ یاری

یه گروه تشکیل داده بود که ماموریت ویژه ای داشت. بچه های این گروه از طرف رهبرشون مأمور بودن با دانشجوهایی که تو بعضی از زمینه ها ضعیف هستن، هم اتاق بشن و بعد از اینکه با طرف صمیمی شدن، یواش یواش مسائل اعتقادی و دینی رو بهشون یاد بدن. اولش فکر می کردیم این کار بی فایده باشه؛ ولی بعدا نتایجش رو دیدیم. مثلا بعضی از دانشجوها که حتی اعتقادی به حفظ ظاهرو پوشیدن لباس مناسب شانشون نداشتن، بعد از یه مدتی نماز شب می خوندن. حتی بعضیا هم یه مسوولیت هایی گرفتن که به هر کسی نمی دادن و در ظاهر بالاتر از سن خدمتی شون بود. از کسانی که نظم دانشکده رو به هم می زدن خیلی بدش می اومد. هم پیرو واقعی خط امام(ره) بود و هم دستورهای فرمانده هارو به دقت اجرا می کرد. به همین خاطر همیشه مرتب و منظم بود و سر وقت می رفت دانشکده. اون موقع تازه زندگی مشترک رو شروع کرده بودیم و وضع مالی خوبی نداشتیم. واسه همین حتی اون حقوق کمی رو که از دانشکده می گرفت، برامون خیلی مهم بود و روش حساب می کردیم. با این حال قبل از اینکه اولین حقوقش رو بگیره از من اجازه گرفت که اونو به حساب 100 کمیته امداد امام(ره) بریزه، می گفت نذر کرده؛ منم قبول کردم. با حقوق دومش هم یه قواره پارچه قبایی برای یه روحانی انقلابی که تو اصفهان می شناخت و دوستش داشت، خرید و بهش هدیه داد. اینطوری نذر دومش هم ادا شد! به دانشجوهایی که وضع مالی خوبی نداشتن هر جوری می تونست کمک می کرد؛ اما خیلی مخفیانه، طوری که حتی منم از این کاراش باخبر نشدم ... تا بعد ازشهادتش!
در سال 1361 بود که من با شهید نصر اصفهانی آشنا شدم و آن زمان او هنوز به صورت رسمی وارد نیروی زمینی ارتش نشده بودند. در همان سال با شهید نصر اصفهانی عقد ازدواج بستم و بعد از آن باهم فکری یکدیگر به این نتیجه رسیدیم که او در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کند. این پیشنهاد را دوستان شهید به ویژه شهید صیاد شیرازی به ایشان دادند.در عملیات مرصاد در یک نبرد تن به تن درمنطقه مریوان به شدت مجروح شده بود. ترکشی داشت که تا لحظه شهادت در بدنش مانده بود و دایم در گردش بود، حتی بگونه ای بود که از کمر درد توان بلند شدن و نشستن را نداشتند و خیلی برایش مشکل ساز شده بود که پزشکان ترجیح داده بودند به خارج برای مداوا بروند اگر در ایران درمان می شد احتمال قطع نخاع وجود داشت.اما مهم ترین موضوع این بود که همسر مجروح من شیمیایی شده بود و این رنج مضاعفی برایش بود. آن ترکش ها درد و رنجی که داشت باعث شده بود که پزشکان به شیمیایی شدن ایشان توجه نکنند. از طرفی علایم خاص و مشهودی هم بر روی بدن وجود نداشت. در حدود سه الی چهار سال قبل از شهادت، علایم درونی ظاهر شد و روز به روز بیشتر وخیم تر می شد. اوچندین مرتبه تحت عمل جراحی قرار گرفت و متاسفانه بهبودی حاصل نمی شد. در روزهای آخر، جسمشان نحیف شده بود و داروها دیگر تاثیرنمی گذاشت. شیمی درمانی دیگر جواب نمی داد و پزشکان اعلام کردند که ایشان را به منزل ببرید. و امیر سرتیپ محمد جعفرنصر اصفهانی در روز 19 آبان سال 1375 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

«مسئولین در بخشهای مختلف، مسئولیتهای مشخصی دارند. در بخش اقتصادی، در بخش سیاسی، در بخش دیپلماسی، نمایندگان مجلس در بخشهای خودشان، مسئولان قوه‌ی قضائیه در بخش خودشان، مسئولیتهای مشخصی دارند. در همه‌ی اینها رهبری نه میتواند دخالت کند، نه حق دارد دخالت کند، نه قادر است دخالت کند؛ اصلاً امکان ندارد. خیلی از تصمیمهای اقتصادی ممکن است گرفته شود، رهبری قبول هم نداشته باشد، اما دخالت نمیکند؛ مسئولینی دارد، مسئولینش باید عمل کنند. بله، آنجائی که اتخاذ یک سیاستی منتهی خواهد شد به کج شدن راه انقلاب، رهبری مسئولیت پیدا میکند.» (در دیدار با دانشجویان کرمانشاه- مهر ۱۳۹۰)

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰



ت
نیمه شب گذشته، آب به پل بزرگمهر اصفهان رسید و ساعاتی بعد در تمام رودخانه زاینده رود در محدوده شهر اصفهان جاری شد. آب پس از ماه ها در زاینده رود جاری شده است. 

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

یک متخصص طب سنتی با اشاره به خواص شلغم گفت: مصرف شلغم از ابتلا به سرطان،بیماری‌های کلیه، یبوست و التهاب مجاری تنفسی جلوگیری کرده و به تشکیل بافت های استخوانی و سیستم عصبی کمک می‌کند.

به گزارش فارس، علی حسینی در مورد خواص شلغم گفت: مصرف شلغم به صورت روزانه موجب از بین رفتن اسیداوریک در خون می شود و به رفع سنگ‌های کلیه کمک می کند و دردهای بیماران مبتلا به نقرس و بیماری های مفصلی را تسکین می‌دهد.

وی ادامه داد: بهترین شیوه برای تهیه شلغم که ویتامین و خواص درمانی آن حفظ شود بخارپز کردن شلغم است. در این شرایط تمام خواص درمانی شلغم حفظ می شود. در حقیقت این روش در مقایسه با آب پز شدن شلغم بهتر است زیرا هنگام آب پز شدن بخشی از خواص درمانی شلغم که مانع از ابتلای مصرف کننده به سرطان می شود از شلغم خارج می شود.

این متخصص طب سنتی گفت: شلغم علاوه بر داشتن ویتامین و مواد معدنی، خواص درمانی ویژه ای دارد که از آن برای درمان یبوست، تقویت بینایی و بهبود التهاب‌های مجاری تنفسی در زمان سرماخوردگی استفاده می کنند.

وی با اشاره به دارا بودن مقادیر فراوان گوگرد در شلغم گفت: گوگرد موجود به تقویت حافظه و سیستم عصبی کمک کرده و مصرف روزانه و خام شلغم نیز برای درمان جوش های صورت و شادابی پوست موثر است.مواد مغذی موجود در شلغم نیز برای تشکیل بافت های استخوانی مفید است به همین دلیل در دوران بارداری برای افزایش استقامت بدن مادر و تقویت بافت استخوانی جنین مناسب است.

حسینی ادامه داد: شلغم می‌تواند در درمان برونشیت، مشکلات تنفسی و آسم هم موثر باشد. شلغم به میزان زیادی ویتامین C دارد و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: نوشیدن آبی که شلغم در آن پخته شده برای درمان گلودرد و التهاب های مجاری تنفسی توصیه شده است.
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان در حالی هفته آینده آغاز می‌شود که طرفین همچنان از وجود اختلافات گسترده در مذاکرات سخن می‌گویند.

آقای کری هم امروز با بیان اینکه همچنان اختلاف نظرهای «زیاد» و «اساسی‌ای» بین ایران و ۶ کشور وجود دارد، گفت در صورتی که این اختلاف‌ها تا ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشته باشد، می‌تواند مذاکرات را با مشکل مواجه کند. وی افزود: «معتقدیم که به دلایل متعدد، ضروری است که این کار (توافق) انجام شود.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با شکست دموکرات‌ها در انتخابات سنا و تأثیر آن در سیاست خارجی، گفت: «آمریکا همچنان در رابطه با سیاست خارجی، متحد مانده و صدایی قدرتمند خواهد داشت... فارغ از اینکه کنترل سنا به دست کیست، فکر نمی‌کنم به هیچ وجه تغییری ایجاد کند، ضمن اینکه قدرت اقلیت را نیز نباید نادیده گرفت.»

آقای کری افزود: «ارزش‌های ما، ارزش‌های ماست... همین ارزش‌ها محور سیاست خارجی ما هستند... و این امر تغییر نمی‌کند.»

وی همچنین در مورد اوضاع شرق اوکراین گفت مردم اوکراین نشان داده‌اند که به دنبال آینده‌ای اروپایی هستند. وی تصریح کرد در صورتی که توافق مینسک اجرایی شود، تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه، لغو می‌شوند.
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰


نویسنده مسیحی لبنانی، کسی که امام علی(ع) را صدای عدالت انسانی نامیده بود، چشم از جهان فروبست.

جرج سجعان جرداق، سال ۱۹۲۴ در یک خانواده مسیحی ارتدوکس دارای تبار قحطانی در منطقه مرجعیون (جنوب لبنان) به دنیا آمد. منطقه ای که خود او آنجا را یکی از زیباترین نقاط زمین و از پر رویدادترین و پر خاطره ترین مناطق آن توصیف می کند.

جرداق به دلیل علاقه وافرش به امام علی(ع) و نوشته هایش درباره او شناخته شده است. او در خاطراتش گفته است که بارها در نوجوانی از مدرسه گریخته و به آغوش طبیعت رفته است تا به مطالعه نهج البلاغه و دیوان متنبی (شاعر مشهور عرب) بپردازد. برادرش، فواد جرداق کسی بود که او را با نهج البلاغه آشنا کرده و به مطالعه آن توصیه کرده بود.

پدر و مادرش نیز به حضرت على (ع) بسیار ارادت داشتند و بر سردر خانه خود، سنگى را نصب کرده بودند که روى آن جمله لا فتى الا على، لا سیف الا ذوالفقار حک شده بود.

او پس از پایان تحصیل در کالج کلیسایی بیروت، دو کار را باهم آغاز کرد: نوشتن مداوم برای نشریات لبنانی و عربی و نیز تدریس ادبیات عرب و فلسفه در بعضی از مدارس بیروت و آثار ادبی و فکری امام علی (ع) یکی از موضوعات موجود در برنامه‌های آموزشی این مدارس بود و ازآنجاکه داشته‌ها و دانسته‌های کودکی و نوجوانی فرد برای تدریس کافی نیست، جورج جرداق باید برای آگاهی بیشتر سراغ مطالب و کتاب‌ها و آثار جدیدی درباره شخصیت ادبی و فکری و اجتماعی این شخصیت می‌رفت و بدین ترتیب، شروع به مطالعه آثاری کرد که درباره امام نوشته‌شده بود و پس‌ازآن برایش آشکار شد که بیشتر آنچه می‌خواند به مسائل ثانوی و محدودی برمی‌گردد که به زمان و مکانی مشخص ربط دارد که شاید در مرحله‌ای تاریخی برای بیشتر از مردم اهمیت دارد اما برای همه مردم در همه برهه‌های تاریخی مناسب نیست و بیشتر مطالب، به‌حق امام علی (ع) در خلافت برمی‌گشت و اینکه از دیدگاه مؤلفان این کتاب‌ها چه اندازه حق با امام علی (ع) بوده است و هرکدام هم برای ادعای خود دلایلی می‌آورند اما از دیدگاه امام علی (ع) نسبت به زندگی و انسان و ضرورت‌های جامعه بشری سخنی در میان نبود.

ازاین‌رو، جورج جرداق تصمیم گرفت به نهج‌البلاغه برگردد و دوباره آن را با توجه مطالعه کند و دریافت که امام علی (ع) عمیق‌تر و بزرگ‌تر از تمام آن چیزهایی است که گذشتگان و معاصران درباره‌اش نوشته‌اند و به این نتیجه رسید که انسانیت امام (ع) با تمام عناصر و خصایصش از اندیشه‌ای صاف و درکی عمیق نسبت به حقیقت وجود ناشی می‌شود و آنچه مردم را در زندگی خود بدان فراخوانده فراتر از همه مرزهای زمان و مکان است.

به‌این‌ترتیب او باانگیزه عشق به حقیقت، تصمیم گرفت کتابی دایره المعارفی شامل آنچه دیگران به آن پرداخته‌اند بنویسد و بدین گونه کتاب مشهور «امام علی (ع)، صدای عدالت بشری» را در چند جلد تألیف کرد که عبارت‌اند از: «علی (ع) و حقوق بشر.» «علی (ع) و انقلاب فرانسه»، «علی (ع) و سقراط»، «علی (ع) و روزگارش» و «علی (ع) و قوم‌گرایی عربی» و سپس کتاب «روائع نهج‌البلاغه» را به این مجموعه اضافه کرد.

جرج جرداق کتاب ارزشمند «امام علی، صدای عدالت انسانی» را در پنج جلد نوشت و خود هیچ یک از کتاب هایش را به اندازه این کتاب، دلچسب و دلپذیر نمی دانست. او در این کتاب در وصف حضرت علی(ع) نوشته است: «ای روزگار کاش می توانستی همه قدرت هایت را، و ای طبیعت، کاش می توانستی همه استعدادهایت را در خلق یک انسان بزرگ، نبوغ بزرگ و قهرمان بزرگ جمع می کردی و یک بار دیگر به جهان ما یک علی دیگر می دادی.»

او درباره امام حسین(ع) نیز گفته است: « آن غیرتمندی که تا این پایه به ناموس و مردمان اهتمام می ورزید و در حمایت از همسر و خانواده و دیگران لحظه ای از مجاهدت بازنمی ایستاد، چون در میدان رزم یکه و تنها ماند و از زخم شمشیر و نیزه و زوبین بر زمین نشست و اوباش کوفه و سربازان مزدور دستگاه حاکم را دید که از هر سو به سرپناه زن و فرزاندانش حمله ور هستند، دست پولادین خونین برآورد و فریاد زد که: هان ای نامردان! اگر دین ندارید، در زندگی آزاده باشید.»

جرداق در گفت و گویی با سایت شفقنا درباره اینکه چه شباهت هایی بین علی(ع) و حسین(ع) وجود دارد و اینکه چرا علی(ع) را برای نوشتن انتخاب کرده و امام حسین(ع) را انتخاب نکرده، گفته است: «پی بردم که حسین(ع) خط طبیعی پدرش علی(ع) است و به این موضوع نیز در نوشته هایم اشاره کرده ام. از فسق معاویه و جنایت وی و همچنین ظلم یزید و زورگویی های وی نیز نوشتم. حسین بن علی (ع) امام عادل بود و در جنگ با یزید فاسق دستور شرعی داشت.

هنگامی که از تمدن علی(ع) برای تاریخ انسانیت نوشتم، پی بردم که در ایشان وجوه مشترکی با ادیان کیهانی و ربانی وجود دارد بنابراین ایشان را به عنوان نمونه ای برای موفقیت انقلاب فرانسه و عدالت و حقوق بشر انتخاب کردم و همچنین در اثر«علی و سقراط» ایشان را چراغی برای فلسفه و حکمت و اخلاق برگزیدم.»

روانش شاد و یادش گرامی ...
  • احمد رضا نصر ازادانی