basijmalekashtar

فعالیتهای بسیج و بسجیان محله بوستان اصفهان

basijmalekashtar

فعالیتهای بسیج و بسجیان محله بوستان اصفهان

فعالیتها و نظرات و دیدگاههای بسیجیان محله بوستان اصفهان

کلمات کلیدی

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱- واجب، "اطاعت از خدا" و واجب تر از آن، "ترک گناه" است
اطاعت یعنی فرمانبرداری، و مطیع یعنی فرمانبردار. بنابراین، در هر اطاعتی باید کسی فرمان بدهد و کس دیگری فرمانبرداری کند.

خداوند متعال به عنوان آفریدگار و مالک همه نظام هستی، تنها موجودی است که اطاعتش بر همه مخلوقات واجب و لازم است.

این حکم درباره هر کس که او تعیین کند نیز صادق است.

در قرآن کریم آیات متعددی پیرامون فواید اطاعت از خداوند وجود دارد. در سوره نساء آیه۱۳ چنین آمده است:«هر کس خدا و رسولش را اطاعت کند خداوند او را در بهشت‌هایی که رودها از زیر درختانش جاری است داخل می‌کند.» و در آیه ۶۹ از همین سوره چنین آمده:«هرکس فرمانبردار خدا و رسول الله باشد همنشین کسانی است که خداوند بر آنها نعمت ارزانی داشته است.» (یعنی پیامبران و صدیقین و شهیدان و صالحان.) در آیات ۵۲ سوره نور و ۷۱ سوره احزاب نیز چنین آمده:«هر کس از خدا و رسولش اطاعت کند اهل سعادت و رستگاری است.»

۲- نزدیک، "قیامت" و نزدیک تر از آن، "مرگ" است

انسان هایى که مرگ را باور دارند و دائماً به یاد آن هستند، رفتار و گفتار آنان، سمت و سوى زهدورزى و پرهیزکارى پیدا مى کند.

امام صادق(علیه السلام)فرمود:

أکْثِرْ ذِکْرَ الموتِ فَإنَّهُ لَمْ یُکْثِر عَبْدٌ ذِکْرَ الموتِ إلاّ زَهَدَ فى الدّنیا.

همواره به یاد مرگ باش، زیرا کسى به یاد مرگ نمى افتد مگر آن که به دنیا زاهد مى گردد.
۳- عجیب، "دنیا" و عجیب تر از آن، "محبت دنیا"ست
پیامبر اکرم صلی الله و علیه واله:همانا محبت دنیا در هیچ قلبی جای نمیگیرد مگر این که آن را به سه چیز گرفتار سازد:مشغولیتی که هیچ گاه رنج آن پایان نمی پذیرد،فقری که هیچ وقت بی نیازی را درک نمیکند و آرزویی که هرگز به پایان نمیرسد.«بحار/ج۷۷/ص۱۸۸» 

هرکس دنیا را دوست بدارد،کبر(بزرگ بینی)را به ارث میبرد و هر که دنیا را تحسین کند،حرص(آزمندی)را به ارث میبرد و هر کس دنیا را طلب کند،دنیا او را به طمع می کشاند و هر که دنیا را بستاید،او را به ریا(خودنمایی)می اندازد و هر کس دنیا خواهی کند،او را دچار خود پسندی میکند و هر که به دنیا دل ببندد و به آن ارام بگیرد،او را به غفلت دچار میکند. «بحار/ج۷۳/ص۱۰۵»

۴- سخت، "قبر" است و سخت تر از آن، "دست خالی به قبر رفتن" است
یاد قبر و قیامت و همین طور مرگ و حساب، در فاصله گرفتن انسان از دنیا و سازندگی روح انسان، نقش مهمّی دارد؛ از این گذشته، عامل تعیین‌کننده‌ای است برای آمادگی مرگ و قیامت که در روایات از آن به «استعداد للموت» یاد شده است؛ به ویژه اگر نیازهای آن عالم بیان شود.

برای تسهیل طاعت و اجتناب از معصیت راهی جز این نداریم که متوجّه شویم و یقین کنیم که طاعت، نزدیکی به تمام نعمت ها و خوشی ها و دارایی ها و عزّت ها و... است، و معصیت، عبارت است از محرومیّت و ناخوشی و نداری و ذلت و...

پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) فرمود: « قبر هر روز با پنج جمله، ندا می‌دهد: من خانة تنهایی هستم، پس انیس وهمرازی به سوی من بیاورید. من خانة تاریکی هستم، پس به سوی من چراغ همراه آورید. من خانه خاکی هستم پس فرش همراه داشته باشید، من خانه فقر و نداری هستم، پس [سرمایه و] گنج همراه بیاورید و من خانة مارها هستم پس پادزهر با خود حمل کنید؛ اما هم راز، تلاوت قرآن می‌باشد، امّا چراغ [قبر] پس نماز شب است،و اما فرش، پس عمل نیک، و گنج [عالم قبر] [کلمه توحید و گفتن] لا اِله اِلّا الله است، و پادزهر آن، صدقه است].مجموعه ورّام، ابی الحسین ورام، ص۲۰۰ و الدعوات، قطب الدین الراوندى، مدرسة الامام المهدی۴، قم، ۱۴۰۷ ق، ص۲۵۸]

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰
برگرفته از سایت الف
حالا آن نامه را نمی‎ خواهد آنجا بیندازید. شما جمکران اگر رفتی، برو آنجا، یک آقایی وجود دارد که بدان این آقا می ‎شنود حرفت را. مخاطب قرارش بده. خودت بدان داری با یکی حرف می‎ زنی. 

«مسیح در شب قدر» عنوان کتابی است که انتشارات «صهبا» دی ماه سال گذشته منتشر کرده است و در آن مجموعه‌ی خاطرات و تصاویر دیدارهای رهبر انقلاب با خانواده های شهدای ارمنی و آشوری منتشر شده است.

این کتاب در بخش ۲۵ خود به ماجرای دیدار رهبر انقلاب با خانواده‌ی شهید «آلفرد گبری» در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۸۹ می پردازد و این دیدار را از زبان «روبرت گبری» برادر شهید روایت می کند. شفقنا نوشت: در بخشی از این روایت «روبرت گبری» به حضور خود در مسجد جمکران اشاره می کند. متن اظهارات برادر شهید و پاسخ رهبر انقلاب به نقل از صفحات ۴۳۱ و ۴۳۲ این کتاب به حضور مخاطبان محترم تقدیم می شود:

«[روبرت گبری:] من خودم عاشق هیأتم، محرم هر شب می ‎روم. تازه جمکران هم رفته‎ ام. وقتی این را به ایشان می‎ گویم اصلا تا اسم جمکران را می ‎شنوند، یک لبخند زیبا می ‎زنند و می‎ گویند؛ جمکران، به ‎به.

می‎گویم که من نامه نوشته ‎ام و در چاه جمکران انداخته‎ ام.

[آیت ‎الله خامنه‎ ای:] «حالا آن نامه را نمی‎ خواهد آنجا بیندازید. شما جمکران اگر رفتی، برو آنجا، یک آقایی وجود دارد که بدان این آقا می ‎شنود حرفت را. مخاطب قرارش بده. خودت بدان داری با یکی حرف می‎ زنی. با او حرف بزن، بدان که خدای متعال جواب می ‎دهد. تردید در این نداشته باش، درست می ‎شود. نامه ی داخل چاه و اینها لزومی ندارد. نه یک سند درستی دارد، نه لازم است. حالا به فرض، سند هم داشته باشد، چیز لازمی نیست. آن‎هایی که قدرت کار را دارند، می‎ توانند تصرف کنند، آنها محتاج به نامه نیستند. وقتی خواستی حرف بزنی، دلت به حرکت می ‎آید، به حرف می ‎آید. برو با دلت با آنها حرف بزن.

من یک وقتی یک شعری گفته بودم درباره امام زمان سلام ‎الله علیه. رفتم جمکران و خب تضرع و توجه و نماز و همین اعمال که هست، دیدم آرام نمی ‎گیرم، راحت نمی ‎شوم. بلند شدم و ایستادم. دفترم هم در جیبم بود، دفتر شعر. درآوردم، گفتم آقاجان این شعر را برای شما گفته ‎ام، می‎ خوانم برایتان. شروع کردم شعر را خواندن، آهسته البته. هیچ‎کس هم متوجه نبود. یک غزلی بود از ابتدا تا آخر غزل را خطاب به حضرت خواندم، گمان می ‎کنم تأثیری که آن غزل در حال من کرد، آن نماز مخصوص و آن چیزها نکرد. آدم با دلش که حرف بزند، اینطوری است».
  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

این روزها اینقدر بحث توافق هسته ای داغ شده که نه تنها به بحث روزمره مردم که به دغدغه بجه ها هم تبدیل شده است.
 

قرارداد هسته ای در دبستان

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

دیشب رفتم سالن نور و مسابقه فوتبال نوجوانان را دیدم خیلی تاکتیکی و مدرن بازی میکردیم ولی چند تا مشکل در تیم بود 

اول : بازی کنان تیم ما خیلی از نظر جثه ضعیف بودند 

دوم: حمله تیم ما تمام کننده نداشت 

سوم : مربی ها نمی دونستند ضعف تیم کجاست 

بهترین بازیکن در میدان اقا سید میرلوحی دروازه بان بود 


  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰


تسایت رهبر انقلاب با انتشار پوستر معناداری درباره "تحریف امام"، جمله رهبر معظم انقلاب در سخنرانی 14 خرداد امسال را در ادامه آورده است:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: اگر ملّت ایران بخواهد به هدفهای بزرگ خود برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند...[امام] به مسئولان کشور هشدار میداد درباره‌ی خوی کاخ‌نشینی و همه را از خوی کاخ‌نشینی برحذر میداشت، تأکید مکرّر میکرد بر اینکه به وفاداری طبقات ضعیف اعتماد کنید. این یکی از خطوط اساسی است.۹۴/۳/۱۴

  • احمد رضا نصر ازادانی
  • ۰
  • ۰


برگرفته از سایت الف

پلیس ژاپن پس از دستگیری یک مدیر زن ارشد آمریکایی تویوتا به اتهام نقض قانون مواد مخدر، در جست‌وجوی مدارک بیشتر، به مقر این خودروساز یورش برد.

به گزارش ایسنا، این خبر در حالی اعلام شد که جولی هامپ ۵۵ ساله به دادستان‌های ژاپنی گفته است مُسکن‌های قوی که از آمریکا برای او ارسال شده، برای آرام کردن درد زانو بوده است. سخنگوی پلیس ژاپن به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای پلیس به مقر تویوتا در شهر تویوتا در مرکز ژاپن و دفاتر این شرکت در توکیو و نقاط دیگر هجوم برده‌اند.

هامپ که اخیرا به سمت ریاست روابط عمومی جهانی تویوتا منصوب شده است، هفته گذشته به دلیل وارد کردن مواد تحت کنترل بدون اجازه دستگیر شد. وی پس از اینکه بسته حاوی اکسی کودون در فرودگاه ناریتا شناسایی شد، در هتل محل اقامتش در توکیو دستگیر شد.

این دارو که یک مخدر ضددرد است، با نسخه قانونی بوده اما وارد کردن آن بدون اجازه مقامات غیرقانونی است و مجازات حداکثر ۱۰ سال زندان را به همراه دارد. خبرگزاری کیودو نیوز به نقل از منابع تحقیقاتی آگاه نوشت: هامپ به بازپرس‌ها گفته که وی برای درد زانو به این دارو نیاز داشته است.

سخنگوی تویوتا به خبرگزاری فرانسه گفت که این شرکت در تحقیقات مربوط همکاری کامل را دارد، اما از توضیح بیشتر درباره این ماجرا خودداری کرد.

مدیر آمریکایی تویوتا گفته است در زمان دستگیری تصور نمی‌کرده مواد مخدر وارد کرده است. مواد ارسال شده به هامپ در بسته‌ای با عنوان گردنبد بوده که حاوی بسته‌های کوچک متعدد قرص بوده است و این مسأله ظن ماموران فرودگاه را درباره احتمال پنهان شدن مواد برانگیخته بود.

اکسی کودون که می‌تواند اعتیادآور باشد، به عنوان مواد مخدر در ژاپن شناخته شده اما برای تخفیف درد از سوی پزشک قابل تجویز است.

آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا بابت این اتفاق عذرخواهی کرد و وعده داد از هامپ حمایت کند. هامپ نخستین مدیر غیرژاپنی تویوتا بوده که به طور دائم در بازار خانگی این شرکت مشغول به کار شده است.
  • احمد رضا نصر ازادانی