basijmalekashtar

فعالیتهای بسیج و بسجیان محله بوستان اصفهان

basijmalekashtar

فعالیتهای بسیج و بسجیان محله بوستان اصفهان

فعالیتها و نظرات و دیدگاههای بسیجیان محله بوستان اصفهان

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰


رایزنی های سه جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی در وین برگزار شد که اظهارنظرهای مقامات طرفین، از حصول پیشرفت در گفت و گوها حکایت دارد. در این زمینه، منابع خبری آمریکایی از طرح جدیدی سخن می گویند که از سوی آمریکا به ایران ارائه شده و شامل پیشنهادات جدیدی به ایران است.

به گزارش تابناک، خبرگزاری آسوشیتدپرس از طرح جدیدی خبر داده که در مذاکرات هسته ای از سوی آمریکا به ایران ارائه شده و بر اساس آن، ایران می تواند بخش بیشتری از زیرساخت های هسته ای خود را حفظ کرده و در عین حال، از توانایی اش برای ساخت سلاح هسته ای کاسته شود. به گفته دیپلمات های غربی، این طرح در حال بررسی از سوی طرف ایرانی است.

این خبرگزاری اشاره می کند که پیش از این، ایالات متحده درخواست کاهش قابل توجه تعداد سانتریفیوژهای ایران را مطرح کرده بود که بر اساس آن، ظرفیت غنی سازی اورانیوم در ایران به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. تعداد سانتریفیوژهای فعال در ایران در حال حاضر حدود ۱۰ هزار است و درخواست آمریکا کاهش این میزان بود.

اما بر اساس پیشنهاد جدید آمریکا، در صورتی که ایران با کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده خود – که آمریکا مدعی است با فرآوری بیشتر می تواند برای ساخت سلاح هسته ای استفاده شود – موافقت نماید، می تواند شمار بیشتری از سانتریفیوژهایش را در برنامه هسته ای خود حفظ نماید. 

بر همین اساس، دیپلمات های غربی که نخواسته اند نامشان فاش شود گفته اند که تاکنون، مذاکراتی با مسکو انجام گرفته تا در صورت پذیرش این طرح از سوی ایران، بخشی از ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به روسیه انتقال پیدا کند. با این حال، ایران تاکنون موافقت خود را با طرح مذکور اعلام نکرده است.

  • ۹۳/۰۷/۲۴
  • احمد رضا نصر ازادانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی